۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۲۸۲۹۵

انتقال تجربیات کمیته امداد در امور خیریه به طلاب بین‌الملل جامعه الزهرا

انتقال تجربیات کمیته امداد در امور خیریه به طلاب بین‌الملل جامعه الزهرا
دانش‌آموختگان بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن آشنایی با فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، با بکارگیری روش‌های جذب این نهاد در تشکل‌های ملیتی خود آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اداره کل هماهنگی امور طلاب غیر ایرانی دوره آموزشی تبادل تجربیات در امور خیریه ویژه دانش‌آموختگان بخش بین‌الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام را با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار کرد.

در این دوره دو روزه خواهران دانش‌آموخته بخش بین‌الملل ضمن آشنایی با فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) با نحوه جذب منابع از طریق ایجاد درآمدهای ثابت و مستمر و درآمدهای متغیر و مقطعی، بهره مندی از منابع محلی و منابع برون مرزی، منابع غیرمالی، روش‌های جذب و نگهداشت خیرین آشنا شدند و کارشناسان مربوطه به معرفی طرح‌های ایتام محسنین، صدقات و سایر طرح‌های موفق کمیته امداد پرداختند.

در این دوره شرکت کنندگان همچنین با نحوه ارائه خدمات حمایتی با توجه به نیازهای بومی و محلی و بهره مندی از امکانات بومی و محلی، راه‌اندازی کارگاه‌های حرفه‌آموزی، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات فرهنگی و آموزشی، توانمندسازی، کاریابی و مواردی از این دست آشنا شدند.

در بخش دیگری از این دوره شرکت کنندگان با بازدید میدانی از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در طرح اکرام، جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی، درمان و طرح‌های فرهنگی و نیز خیریه مردمی، با نحوه تشکیل و فعالیت آنها آشنا شدند.

بازدید از دو کارگاه اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد با هدف آشنایی با طرح اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از دیگر برنامه‌های این کارگاه دو روزه بود.

در این دوره، دانش‌آموختگان بین الملل ضمن آشنایی با فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) به کسب تجربه در نحوه بکارگیری این فعالیت‌ها در تشکل‌های ملیتی خود پرداختند./1330/ج

ارسال نظرات