۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۲۸۲۹۶

برخی استان های عراق شاهد افزایش اعتراضات بود

برخی استان های عراق شاهد افزایش اعتراضات بود
اعتراضات مردمی عراق از در تعدادی از استان های این کشور به جایی رسید که منجر به بسته شدن تعدادی از جاده های این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اعتراضات مردمی عراق از شب گذشته در تعدادی از استان های این کشور شدت گرفت و به گزارش برخی خبرگزاری های بین المللی،‌ شدت این اعتراضات تا به جایی رسید که منجر به بسته شدن تعدادی از جاده های این کشور شد.

معترضان عراقی در استان بصره به خیابان ها آمدند و راه های این استان و از جمله مسیر منتهی به پالایشگاه بصره را مسدود کردند.

 این پایگاه خبری افزود: فراخوان هایی به اعتصاب عمومی در این استان شنیده می شود. دانش آموزان برخی از مدارس نیز کلاس های درس را ترک کردند و به خانه های خود بازگشتند.

از سویی دیگر پایگاه خبری آناتولی ترکیه به نقل از منبع پزشکی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد: در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی و معترضان در شهر "ناصریة" مرکز استان جنوبی "ذی قار" عراق ، دو نفر کشته و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری مستقل عین العراق نیز امروز گزارش داد: همزمان با ادامه اعتراضات در بغداد و تعدادی از استان های دیگر عراق، تظاهرات در استان "میسان" نیز از سرگرفته شد و تعدادی از مسیرها در این استان مسدود و دانشگاه ها و مدارس بسته شد.

منابع رسمی در عراق هنوز این گزارش های رسانه ای را تایید نکرده اند. با اینحال، گزارش های دریافتی از بغداد حاکی است که پایتخت عراق تا ظهر امروز اوضاع آرامی داشته است./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات