۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۲۸۳۵۱
جامعه مدرسین:

آیت الله میرمحمدی خود را وقف خدمت عالمانه و متعهدانه به‌ نظام کرد

آیت الله میرمحمدی خود را وقف خدمت عالمانه و متعهدانه به‌ نظام کرد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی درگذشت آیت الله میرمحمدی را تسلیت گفت و تأکید کرد: آیت الله میرمحمدی خود را وقف خدمت عالمانه و متعهدانه به‌نظام اسلامی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی درگذشت آیت الله میرمحمدی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت جامعه مدرسین به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

ارتحال فقیه پارسا و مفسّر قرآن حضرت آیت‌الله حاج سید ابوالفضل میر محمدی زرندی (ره) عضو فعال و برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان از مدرسین برجسته علوم اسلامی و تفسیر قرآن بود که سال‌ها در کرسی تدریس سطوح عالی حوزه، منشأ برکات علمی و اخلاقی فراوانی گشت و با حضور مؤثر در نهادهای علمی، دانشگاهی و قضایی اندیشه و عمل خود را وقف خدمت عالمانه و متعهدانه به‌نظام اسلامی نمود. وجود نام وی در اطلاعیه‌های ضد طاغوت گواه پیشینه مبارزاتی این عالم نستوه است چنانکه تا آخر صادقانه ولایت فقیه را همراهی و یاوری کرد.

سابقه درخشان این عالم جلیل‌القدر در حوزه و دانشگاه سرشار از زهد، تقوا، اخلاق و تواضع علمی بود. «تفسیر قرآنی بلاغ» از آثار ماندگار و گران‌قدر آن روحانی مبارز و مجاهد است.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، به‌ویژه حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، حوزه‌هاي علميه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، براي آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

محمد قمین
ارسال نظرات