۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۲۸۵۰۲
دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می کند؛

دوره کوتاه مدت نقد جریان احمد الحسن بصری

دوره کوتاه مدت نقد جریان احمد الحسن بصری
رییس اداره آموزش های کابردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: دوره کوتاه مدت نقد جریان احمد الحسن بصری ویژه مبلغان این دفتر برگزار می شود.

مجید شجاعی رییس اداره آموزش های کابردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ضرورت مقابله با جریان‌های انحرافی به ویژه در حوزه مهدویت، گفت: یکی از جریان های خطرناک در موضوع مهدویت، جریان «احمد الحسن بصری» است و دلیل آن، دارا بودن ویژگی های متمایز از سایر مدعیان دروغین می باشد.

وی افزود: در سال های اخیر فعالیت تبلیغی این جریان افزایش یافته و گرایش بعضی از مذهبی ها، حساسیت موضوع را دو چندان کرده است. بنابراین ضرورت نقد و بررسی افکار و دیدگاه های آن در اولویت دیگر جریان های دروغین مهدویت قرار می گیرد.

رییس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که این دوره در قالب 32 ساعت آموزشی برنامه ریزی شده است، افزود: این دوره در چهار هفته و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 8 صبح تا 14 برگزار می شود.

وی اولین جلسه را 6 آذر ماه بیان کرد و گفت: استاد دوره حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی هوشیار نویسنده چند کتاب در نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری می باشد.

شجاعی در پایان گفت: علامات و شروط امامت، حصر امامت و شبهات، مهدویت و قائمیت، مدعیان نیابت و مهدویت و مشترکات و علائم ظهور، سرفصل های آموزشی این دوره است./1304/ت310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
مبلغان این جریان همیشه می‌گویند که ما آماده مناظره با علمای اسلام، مسیحیت و یهود در هر جای دنیا هستیم. یک نمونه از مناظره‌ها را عرض می‌کنم: خبر احمد الحسن به آیت الله سید صادق روحانی از مراجع مقیم در قم رسید. ایشان فکر کردند احمد الحسن جوانی است که وجه برایش مشتبه شده است و ما وی را آگاه می کنیم که به مرگ جاهلی از دنیا نرود. احمد الحسن گفت من اگر به ایران بیایم مرا به قتل می رسانند. آیت الله روحانی که فهمید قضیه فرا‌تر از مشتبه شدن وجه است فرمود، خب بگویید کجا هستید من بیایم. گفت نه، شما می‌خواهید آدرس مرا پیدا کرده و مرا به قتل برسانید. آیت الله روحانی مجددا گفتند که یک کشور سومی پیدا کنید تا در آنجا با هم مناظره کنیم ولی احمد الحسن نیامد. آیت الله روحانی گفتند من ۴۰ جلد کتاب در فقه نوشته‌ام، شما اشکالات کتاب مرا بگویید، مگر شما امام نیستید و عصمت ندارید؟! احمد الحسن گفت من وقت خواندن کتاب شما را ندارم. درحالیکه اگر بر فرض محال، احمد الحسن عصمت داشت با علم الهی سریعاً باید می‌گفت در جلد فلان، صفحه فلان مشکل دارد.

مناظره کردن این افراد ـ به اصطلاح آماده ـ نیز اینگونه است و کاملاً شعاری است. عده‌ای فریب این جریان را خورده‌اند و یک طرفه فقط ادعاهای اینها را شنیده و چشم و گوش بسته قبول کرده اند. متأسفانه یکی از مشکلات ما این است که امروز در زمینه مهدویت خوب ورود پیدا نکرده و به سؤالات جوانان پاسخ درست نداده‌ایم.
1
0