۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۲۹۱۶۷

تقدیر آیت الله علوی گرگانی از خدمات عمرانی و اقتصادی قرارگاه خاتم الانبیا

تقدیر آیت الله علوی گرگانی از خدمات عمرانی و اقتصادی قرارگاه خاتم الانبیا
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با تجلیل از خدمات خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء در عرصه عمرانی و اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد که تمام اعمال باید در مسیر خدا و برای رضایت او باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از تلاشگران عرصه سازندگی در قرارگاه خاتم الانبیاء با بیان این که آفرینش بشر همراه با قاعده و قانون است، گفت: این طور نیست که بشر رها باشد و همه ما برای اهدافی متعالی خلق شده ایم.

وی با اشاره به آیه «أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ» یادآور شد: خداوند در سوره مبارکه مؤمنون می‌فرماید شما تصور می کنید که ما شما را بیهوده آفریده ایم و به سوی ما بازگشت ندارید؟ که مشخص می‌شود آفرینش ما همراه با علت و حکمت و دلیل است.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی افزود: خداوند در این آیات می خواهد مسؤولیت ما را نشان بدهد و این که بدانیم ما برای خوردن و خوابیدن به این دنیا نیامده ایم چون خوردن و خوابیدن تنها، کار حیوانات است.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در ادامه با اشاره به سخن امیرمؤمنان(ع) که فرموده اند«انکم انما خلقتم للآخرة لا للدنیا و للبقاء لا للفناء» بیان داشت: طبق این سخن نورانی خداوند ما برای بقا و نه برای فنا آفریده است؛ این فرمایش شاید در نظر اول عجیب باشد چون همه ما فانی هستیم و از این دنیا می رویم، بنابراین نشان می دهد این بقا و جاودانگی برای این دنیا نیست.

وی تأکید کرد: ما روزگاری را در پیش خواهیم داشت که باید برای جواب و پاسخگویی در آن روز آماده باشیم به همین جهت باید تمام تلاش خودمان را برای سعادت و بهروزی انجام بدهیم چون خداوند نعمت های زیادی به ما ارزانی داشته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که اعمال و رفتار و کردار ما باید در راه خدا باشد، گفت: خداوند هرکسی که آفریده اعضا و جوارحی هم به او داده است، خداوند ابزار گوش و چشم و دل و عقل را به ما داده تا بتوانیم در مسیر عبودیت بهتر گام برداریم و حرکت هایی انجام بدهیم که هم دنیای خود را تأمین کنیم و هم آخرت را از دست ندهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از زحمات قرارگاه خاتم الانبیاء در عرصه سازندگی، عمرانی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد که این قرارگاه باید همچون گذشته کار خود را مستحکم انجام بدهد و خدمات خود را به ملت شریف ایران خالصانه کند./1330/پ202/ق

ارسال نظرات