۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۲۹۲۰۶
مدیر مدرسه علمیه معصومیه در گفت وگو با رسا:

حوزه انقلابی حوزه ای در افق تمدن نوین اسلامی است

حوزه انقلابی حوزه ای در افق تمدن نوین اسلامی است
حجت الاسلام قنواتی حوزه انقلابی را حوزه ای در افق تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: حوزه به عنوان یک نهاد مسؤول باید از وجود اندیشه های متناظر و نه متضاد استقبال کند.

حجت الاسلام علی قنواتی مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارتباط با مفهوم و معنای حوزه انقلابی اظهار داشت: به عقیده من برای فهم درست مفهوم حوزه انقلابی باید به شاخص آن یعنی امامین انقلاب مراجعه و آن را به درستی تبیین کنیم.

وی افزود: حوزه انقلابی جامعه روحانیتی است که همواره با نگاه توحیدی به پیروی و ملازمه با ولی برمی خیزد و در جهت اقامه دین از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

حجت الاسلام قنواتی معیار صحیح حوزه انقلابی را جامعیت علمی، عملی، بینش و بصیرت دانست و گفت: این معیارها ما را در افق تمدن اسلامی قرار می دهد.

وی در ارتباط با اقدامات سال های اخیر حوزه برای داشتن حوزه انقلابی یادآور شد: اقدامات حوزه در این چند سال انصافا مطلوب بوده و ما نباید چشم خود را به روی واقعیت ها ببندیم؛ چون در عرصه های ساختار، تولید علم، اتخاذ مواضع انقلابی، تربیت طلبه تراز جامعه اسلامی و مأموریت گرایی خوب عمل کرده ایم هرچند تانقطه اوج فاصله زیادی داریم.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه تأکید کرد: به عقیده من بیانیه گام دوم انقلاب رسالت خطیری بر دوش روحانیت گذاشته و ما باید قدم های بلندتری در تولید دانش مدیریت انقلابی برداریم و در تولید محتوا و پشتیبانی در ارتباط با نیازهای حکومت جدی تر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: راهکار من برای داشتن حوزه انقلابی این است که حوزه به عنوان یک نهاد مسؤول که رسالت خودش را حمایت فکری و پشتیبانی عملی از نظام می‌داند باید از وجود اندیشه های متناظر و نه متضاد استقبال کند.

حجت الاسلام قنواتی با بیان این که تمام طلاب به ویژه طلاب سطوح پایین تر نباید از وظیفه و تکلیف خود در عرصه حوزه انقلابی غفلت کنند، گفت: طلبه ها به ویژه طلاب سطوح پایین تر باید نسبت به بصیرت افزایی مجد باشند چراکه معنای هویت و روحیه انقلابی حفظ آن هویت و تلاش در جهت بارور کردن آن است./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
س.ت
Netherlands
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
حوزه چه میکنه برای من طلبه؟؟؟؟؟
0
0