۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۲۹۳۲۸
استاد دانشگاه فردوسی مشهد:

عزت و اقتدار لازمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است

عزت و اقتدار لازمه تشکیل تمدن نوین اسلامی است
زمانی گفت: کشور تمدن ساز باید خصوصیاتی از قبیل سلطه ناپذیری، نفوذ ناپذیری، قدرت تهاجمی و اثرگذاری داشته باشد که رهبری از آن به عزت تعبیر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا زمانی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد در نشست تخصصی واکاوی الزامات و اقتضائات اجرایی شدن گام دوم انقلاب که امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: هدف نهایی بیانیه گام دوم تشکیل تمدن اسلامی است که باید ببینیم با چه مکانیزمی به این هدف می رسیم.

وی عزت و اقتدار را لازمه تشکیل تمدن نوین اسلامی بیان و اظهار کرد: برای تشکیل تمدن نوین اسلامی در مرحله اول نیاز به کشور مقتدر هستیم تا زمینه تمدن سازی را داشته باشد و از دیگر خصوصیات این کشور تمدن ساز، سلطه ناپذیری، نفوذ ناپذیری، قدرت تهاجمی و اثرگذاری است که رهبری از آن به عزت تعبیر کرده است.

زمانی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و بیان داشت: بسیاری از دانشمندان جغرافیای سیاسی و راهبردی این را مطرح کرده اند که جهان پیکری است که جمهوری اسلامی ابران قلب آن است و آمریکا که مغز این پیکر بوده، تلاش می کند تا به قلب تسلط یابد.

استاد دانشگاه فردوسی اقتصاد را نقطه کلیدی و تعیین کننده در بحث سلطه ناپذیری با توجه به بیانات رهبری دانست و ابراز کرد: فرهنگ، علم و اقتصاد از مولفه های قدرت است، رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در بحث فرهنگ و روحیه انقلابی دو عنصر معنویت و اخلاق را مطرح می کند  و در بحث علم نیز به توانایی اشاره دارد و تأکید دارند که باید مولفه های فرهنگی روی مولفه های علمی و نهادهای علمی روی مؤلفه های اقتصادی تأثیر بگذارند.

وی به تأکید رهبر انقلاب به بینش سازی و ارزش آفرینی اشاره و بیان داشت: دنیای غرب در بحث بینش سازی از طریق رسانه ها گرایش سازی و رفتارسازی را ایجاد کردند اما رهبری برای این گرایش سازی و فرهنگ سازی بحث فرهنگ را مطرح می کنند، ما پشتوانه فرهنگ داشته و می توانیم ارزش آفرینی کنیم.

زمانی ابراز کرد: در بحث های اقتصادی در گام دوم انقلاب تولید انبوه و با کیفیت، توزیع عدالت محور، مصرف به اندازه و رفع عیوب و ضعف های مدیریتی مطرح شده است که وقتی فرهنگ ایجاد شد، این فرهنگ در کنار دانش موجب می شود که به این هدف ها در جریان اقتصادی دست یافت و ساختارها اصلاح و فرایندها بهینه می شود.

استاد دانشگاه فردوسی عزت را از دیگر مولفه های تمدن سازی بیان و ابراز کرد: اقتدار موجب عزت می شود، الگوی مقاومت در برابر سلطه آمریکا و صیهونیسم، شکست سیاست های آمریکا در منطقه غرب آسیا و حضور قدرتمندانه سیاسی ایران در غرب آسیا از مولفه های قدرت است که رهبری بیان می کند.

وی به حضور جوانان در عرصه های اجتماعی با توجه به بیانات رهبری تأکید و اظهار داشت: رهبری در اقتصاد تکلیف دولتمردان را مطرح کرده اند و جوانان انقلابی دانا و مسلط به مسائل اقتصادی را راه برون رفت از مشکلات بیان می فرماید همچنین رهبری دولت جوان حزب اللهی را بیان می کند که منش و اخلاق معنوی دارد و به سرمایه گذاری روی جوانان تأکید داشته اند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات