۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۲۹۳۵۹
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس؛

مسئولین فقط شعار فرهنگ را می دهند

مسئولین فقط شعار فرهنگ را می دهند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در فصل بودجه باید اهالی فرهنگ تلاش کنند تا در عرصه‌های عمومی، رسانه‌ها، فضای مجازی و صدا وسیما برای مردم و مسئولین مسئله فرهنگ را تبیین کنند.

حجت الاسلام احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با انتقاد از مسئولین و نهادهای فرهنگی کشور گفت: متاسفانه در عرصه فرهنگ در شعار روی عرش و عملا زیر فرش هستیم.

وی افزود: لایحه بودجه سال بعد کشور هنوز به مجلس تقدیم نشده است. مسئولین فرهنگی و نهادهای فرهنگی کشور نتوانسته اند بحث اهمیت فرهنگ را در کشور ایجاد کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: از طرفی در سطح مقامات و مسئولان بین نظر و عمل تفاوتی بسیاری وجود دارد، یعنی در مرحله نظر همه بر اهمیت و اولویت فرهنگ تاکید دارند اما در عمل که باید امکانات، منابع و بودجه در اختیار فعالیت‌های فرهنگی باشد، توجهی نمی شود.

وی توضیح داد: همچنین نتوانسته‌ایم فعالیت‌های فرهنگی را به عنوان فعالیت‌هایی که می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی موثر باشد در بخش‌های فرهنگی نیز ایجاد کنیم.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه جامعه نتوانسته با دید اقتصادی به فرهنگ نگاه کند، افزود: اقتصاد فرهنگ در جامعه ما جا نیفتاده و فرهنگ صرفا یک حوزه مصرفی شده است در حالی اگر زیرساخت‌های حوزه فرهنگ تقویت شود ما طی چند سال آینده قادر خواهیم بود تا اقتصاد فرهنگ را به جای اقتصاد نفت استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بسیاری از کشورها از حوزه گردشگری درآمدی به میزان درآمد نفت کشور ما دارند و کشور خود را از این درآمدها اداره می‎کنند.

مازنی با اشاره به اینکه سینما یک صنعت است و می‌تواند برای کشور درآمدزا باشد، گفت: یعنی در کنار آثار معنوی می‌تواند آثار اقتصادی هم داشته باشد اما متاسفانه هم اهالی فرهنگ و هم مصرف کنندگان کالای فرهنگ و هم مقامات ما اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.

وی در پایان ابراز داشت: امروز که فصل بودجه است باید شخصیت‌های فرهنگی با ادبیات مناسب و بیان مشترک سعی کنند در عرصه‌های عمومی، رسانه‌ها، فضای مجازی و مخصوصا صدا وسیما برای مردم و مسئولین مسئله فرهنگ را تبیین کنند. /882/ت302/

ارسال نظرات