۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۹۳۸۳

درخواست واشنگتن از ۴ کشور عربی برای امضای توافق با رژیم صهیونیستی

درخواست واشنگتن از ۴ کشور عربی برای امضای توافق با رژیم صهیونیستی
آمریکا از چهار کشور عربی، که با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند، خواسته است درباره توافق جدید با این رژیم رایزنی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد دولت آمریکا از چهار کشور عربی، یعنی امارات، بحرین، عمان و مغرب، که روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار نمی‌کنند، خواسته است درخصوص امضای «معاهده عدم تجاوز بر یکدیگر» رایزنی کنند.

این رسانه افزود کاخ سفید با سفرای 4 کشور مذکور برای دستیابی به توافقی جدید، گفت‌وگو کرده است؛ توافقی که هسته مناسبی برای عادی‌سازی کامل با تل‌آویو باشد. به گزارش این منبع، دیپلمات‌ها- بدون واکنش نهایی- پاسخ دادند که آنها به سرعت پاسخ خواهند داد.

«باراک فید» تحلیلگر سیاسی در کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره تأکید کرد، کاخ سفید با نمایندگان اسرائیلی، عرب و آمریکایی در خصوص این موضوع صحبت کرده است.

در این گفت‌وگوها این فرضیه مطرح شده است که «معاهده عدم تجاوز میان آنها» به عنوان یک گام مقدماتی برای عادی‌سازی کامل است و جایگزین روابطی محرمانه می‌شود که - در برهه کنونی- میان آنها حاکم است و تاثیر آن نسبت به «معاهده صلح» یا برقراری روابط دیپلماتیک یا عادی‌سازی کامل کمتر است.

این تلویزیون صهیونیستی در ادامه به نقل از منابعی، که نام‌شان ذکر نشده است- افزود، «ویکتوریا کوات» معاون مشاور امنیت ملی ایالات متحده هفته گذشته با سفرای 4 کشور مذکور در واشنگتن دیدار کرد و این دعوت یا درخواست ویژه آمریکا درباره «معاهده عدم تجاوز» را به آنها مطرح کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی این رژیم برای رایزنی در مورد حرکت به سمت عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی، وارد واشنگتن پایتخت آمریکا شده است./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات