۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۲۹۳۸۸
حجت الاسلام تکیه‌ای:

عزت حقیقی در پرتو طاعت الهی به دست می‌آید

عزت حقیقی در پرتو طاعت الهی به دست می‌آید
مسئول ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه عزت حقیقی در پرتو طاعت الهی به دست می‌آید، گفت: ذلت‌پذیری در سایه معصیت الهی به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: انسان با اینکه برای زیستن در زمین خلق‌شده اما در حقیقت برای رسیدن به عرش آفریده‌شده و باید تلاش خود را معطوف به این امر مهم نماید.

وی افزود: فرصتی کوتاه در دنیا به انسان داده‌شده تا از بتواند از این فرصت بهترین استفاده و بهره را برده و خود را دارای صفات و فضائل اخلاقی نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: زیبنده انسان نیست که فرصت کوتاه خود را در دنیا به جهالت و غفلت گذارد و خود را درگیر نکبت معاصی کند.

وی تاکید کرد: کسب فضیلت اخلاقی عزت و دوری از رذیله اخلاقی ذلت یکی از تأکیدات و سفارشات مهم در آموزه‌های دینی است و انسان باید نهان خود را برای کسب این فضیلت بسیار با ارزش آماده کند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای در ادامه گفت: امام حسین علیه‌السلام در واقعه عاشورا تن به ذلت ندادخ و به پیروان و مسلمانان همواره تاکید داشتند در مقابل دشمن نباید عزت پایمال شود.

وی افزود: لطمه خوردن به هویت انسانی در حقیقت نکبتی است که تمام وجود انسان را دربرمی گیرد و عزت‌مندی یک آرمان بزرگ و با ارزش در مکتب حسینی است و جوامع اسلامی هم باید به دنبال عزت فردی و اجتماعی خود باشند.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها تاکید کرد: امام حسین علیه‌السلام عزت‌مندی را برای خود و جامعه مسلمین می‌خواسته و ذلت را مذمت می‌کردند تا مبادا مسلمانی مقابل دشمن و حاکمان فاسق و ظالم تن به ذلت دهد.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای یادآور شد: تنها راه کسب عزت و دوری از ذلت به‌خوبی در آموزه‌های دینی تبیین شده است به همین علت دریافت عزت فقط از منبع فیض الهی امکان‌پذیر است و انسانی که به دنبال کسب عزت است فقط می‌تواند در پرتو طاعت الهی آن را به دست آورد و با عبودیت حقیقی است که انسان به مقام عزتمندان نائل می‌شود.

مسئول ستاد اعتکاف استان قم خاطرنشان کرد: ذلت‌پذیری نیز در سایه معصیت الهی به وقوع خواهد پیوست و انسان‌هایی که دچار این خصیصه بسیار نکبت‌بار شده‌اند در حقیقت به واسطه معاصی آن را کسب کرده‌اند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات