۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۲۹۴۰۵
رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد

آغاز پرداخت خسارت بیمه‌ای اغتشاشات اخیر

آغاز پرداخت خسارت بیمه‌ای اغتشاشات اخیر
رئیس کل بیمه مرکزی از آغاز پرداخت خسارت بیمه‌ای ناشی از اغتشاشات اخیر به واحدهای آسیب‌دیده خبر داد و گفت: البته برآورد خسارت‌ها هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، غلامرضا سلیمانی، امروز چهارشنبه ۱۳ آذر ۹۸ در نشست خبری خود در حاشیه همایش بیمه و توسعه گفت: اگرچه هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت وارد شده به واحدهای آسیب‌دیده در جریان اغتشاشات اخیر صورت نگرفته است، اما برخی از واحدهایی که تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی یا بلوا و آشوب بوده‌اند، با مراجعه به شرکت‌های بیمه‌ای تشکیل پرونده داده و خسارت‌های آنها نیز ارزیابی شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه از اوایل هفته آینده، فهرست دقیق خسارت‌های وارد شده در این ارتباط نهایی خواهد شد، افزود: میزان خسارت‌ها در بخش‌های مختلف متفاوت است، اما برای خسارت‌های عمده، ارزیابی انجام شده و تکمیل خواهد شد. 

وی در خصوص خودروهایی که بیشترین خسارت پرداختی به آنها تعلق دارد، تصریح کرد: به دلیل حجم بالای تردد پراید و پژو و بعضا پیکان در برخی شهرها، بیشترین حجم خسارات پرداختی نیز به این خودروها صورت گرفته؛ هر چند این نسبت در قیاس با گذشته بهتر شده است.

سلیمانی گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد خودروهایی که بیشترین خسارت را دارند، خودروهایی هستند که در داخل تولید می شوند.

وی تصریح کرد: در مجموع در صنعت بیمه، اصلاحات و روان‌سازی های قوانین، می‌تواند به تشدید فضای رقابتی کمک کند؛ این در حالی است که در بررسی چالش‌های علت عدم رشد قابل قبول ضریب نفوذ بیمه، این نکته حاصل شده است که مردم باید آثار بیمه را لمس کنند؛ ضمن اینکه در این میان، فرهنگ سازی امری مهم به شمار می رود که البته باید در بازه زمانی انجام گیرد، نه اینکه تنها بر یک یا دو روز متمرکز شویم، بلکه گاها سال‌های سال باید کار مداوم فرهنگ سازی صورت گیرد./1360//101/خ

ارسال نظرات