۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۲۹۴۲۸
رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف:

برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز باید کار کرد و برنامه داشت

برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز باید کار کرد و برنامه داشت
روستاآزاد گفت: ۱۵ سال از نوشتن سند چشم انداز ۲۰ ساله گذشته است، اما با چشم انداز فاصله بسیاری داریم، سندی که سازوکار اجرایی برای آن پیش بینی نشده لیست آرزو‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، رضا روستا آزاد، رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف در همایش شکوفایی اقتصاد(رویکرد علمی و فن آورانه آستان قدس رضوی) که امروز در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با حضور نخبگان و دانشگاهیان برگزار شد، به تأمین منابع مالی برای برنامه ها تأکید و ابراز داشت: در کشورهای پیشرفته برنامه نوشته و کار شده و ننشسته اند تا برنامه خودبه خود درست شده و اجرایی شود و تنها با پول نفت این کارها را انجام دهند.

وی با بیان این که سند چشم اندازی که اجرایی نشود، لیست آرزوها است، گفت: سند چشم انداز 20 ساله نوشته شد و 5 سال از آن باقی مانده است  اما با آن چه که چشم انداز بود، فاصله بسیاری داریم و بعد از 15 سال آقایان می گویند که این چشم انداز الزاماتی داشته و باید می نوشته و عمل می کردیم، به این سند که سازوکاری برای اجرایی شدن در نظر گرفته نشده است، لیست آرزوها گفته می شود، برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز باید کار کرد و برنامه داشت.

روستاآزاد به تأمین منابع مالی برای رسیدن به اهداف نهایی تأکید و اظهار کرد: برای رسیدن به برنامه ها نیاز به منابع مالی داریم؛ اعتبار علمی آستان قدس غنی است اما باید برنامه تدوین شده و منابع مالی برای اجرایی شدن این برنامه ها داشته باشد.

رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف به تأکید رهبری به علم و جوانان در بیانیه گام دوم اشاره و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به توجه به جوانان و علم اشاره داشته است، فرصت طلایی برای صدور این بیانیه صرف شده است حال ما برای اجرایی شدن این بیانیه نیاز به برنامه داریم و برای تحقق آن برنامه ها نیز باید منابع مالی در نظر گرفته شود.

وی به شتاب پیشرفت علم در دنیا و سرمایه گذاری کشورها در این زمینه اشاره و بیان داشت: دنیا بیکار ننشسته و اگر امروز ما در عرصه پیشرفت علمی حرکت نکنیم فردا کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان برای ما رجز می خوانند، باید با برگزاری چنین جلساتی این فرهنگ را جا بیندازد همچنین باید منابع مالی و برنامه برای تحقق یافته های علمی تهیه شود.

روستاآزاد به شبکه سازی در جهت پیشرفت های علمی تأکید کرد و گفت: در بحث علم شبکه سازی مهم است، ما در شبکه سازی علمی نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی و بسیج اساتید را سازماندهی کردیم و آستان قدس نیز می تواند در این زمینه ورود پیدا کرده و شبکه بین المللی مانند شبکه ارتباط با عتبات را ایجاد کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات