۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۸۵۵۴۶
امام جمعه قم:

سخنان رییس جمهور در سازمان ملل نشانه عزت‌مندی اسلام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم سخنان رییس جمهور در سازمان ملل را نشانه عزت مندی اسلام ذکر کرد گفت: رییس جمهور از فرمایش رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه در گفتار و رفتار خود بهره برد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد،‌ با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: سی و سه سال از آغاز جنگ می‌گذرد و هر سال این هفته با شکوه‌تر از سال‌های قبل گرامی داشته می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا هفته دفاع مقدس در ایران گرامی داشته می‌شود، با توجه به این‌که ایران آغازگر و طالب جنگ نبوده است،‌ ابراز کرد:‌ گرچه ما طالب جنگ نبوده و نیستیم اما همه باید بدانند جمهوری اسلامی ایران در امر دفاع از خود هیچ گاه کوتاهی نخواهد کرد.
دفاع مقدس نشانه اقتدار نظام اسلامی
امام جمعه قم ادامه داد: رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور و ارائه دستاوردهای جدید نظامی در واقع اعلام آمادگی نیروهای مسلح مؤمن و فدایی ولایت است که به هر متجاوزی اعلام می‌کند که اگر قصد تجاوز به ایران را داشته باشند با پاسخ کوبنده و قاطع روبرو خواهند شد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌‌که برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس پیام‌های روشنی برای دشمنان دارد، ‌افزود: برگزاری این مراسم پیامی نیز برای مردم کشور دارد که فراموش نکنند دشمن گرچه در عرصه نظامی شکست خورد و بدون این‌که ذره‌ای از خاک ما را تصرف کند رانده شد اما باید مراقب جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه دولت به جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در عرصه فرهنگی دشمنان اسلامی جبهه گسترده‌ای را علیه کشور به راه انداخته اند که رهبری از این جبهه به عنوان ناتوی فرهنگی، جنگ نرم، براندازی نرم و توطئه فرهنگی یاد کردند.
وی ادامه داد: امروز خبری از جنگ نظامی نیست اما دشمن در عرصه فرهنگی به شدت فعال شده، اگر آن روزها عرصه نبرد، به جبهه و پشت جبهه تقسیم می‌شد، در عرصه جنگ فرهنگی دشمن همه کشور و عمق خانواد‌ه‌ها را نشانه گرفته است.
امام جمعه قم افزود: اگر دشمن در گذشته در پی تسخیر خاک و نابود کردن کارخانه‌ها و تأسیسات نظامی بود امروز در تهاجم فرهنگی به فکر تسخیر اخلاق ، اعتقادات و افکار جوانان است.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که دشمن در گذشته در پی گرفتن اسلحه و خلع سلاح ما بود، گفت: امروز دشمن در تهاجم فرهنگی می خواهد غیرت را از جوانان ما بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: اگر در جنگ تیر و ترکش دشمن به پیکر رزمندگان ما می‌نشست از این رزمندگان به عنوان شهید و جانباز یاد می کریدم اما امروز اگر تیر و ترکش سلاح‌های فرهنگی کشور بر فکر و قلب جوانان ما بنشیند آیا می شود ازاین قربانیان به نیکی یاد کرد.
سخنان اوباما نشانه ناتوانی آنها است
وی با اشاره به سخنان اخیر اوباما مبنی بر این که در ایران به فکر براندازی نیستیم،‌ تصریح کرد: این سخن نشان دهنده این است که آنها نمی توانند براندازی کنند نه این ‌که لطفی در حق ما کرده باشند چون تا بحال در این عرصه از ما شکست خورده‌اند.
امام جمعه قم سخنان رییس جمهور در سازمان ملل را نشانه عزت مندی اسلام ذکر کرد و اظهار داشت: این روزها هزاران بار نام مقدس ایران اسلامی از رسانه‌های دشمنان به گوش می‌‌رسد و روزنامه صهیونیستی ها آرتص اذعان کرد ایران ستاره سازمان ملل است و اسراییل به حاشیه رفته است.
تجلیل از مواضع رییس جمهور در سازمان ملل
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که همه پیام صلح و دوستی ایران را شنیدند،‌ گفت:‌ رییس جمهور ما با رعایت نزاکت بین المللی، متین و متقن مطالب سنجیده‌ای را بیان کرد و به طور قاطع و محکم عیله رژیم صهیونیستی سخن گفت، معامله بر سر منافع ملت ایران را مردود دانست، از دولت سوریه و مقاومت با صراحت و قاطعیت دفاع و از ساختار حقوقی حاکم بر عراق حمایت کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که رییس جمهور از فرمایش رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه در گفتار و رفتار خود بهره برد، افزود: دشمن فکر می‌کرد این گفتار رهبری را می تواند تحریف و به نفع خود مصادره کند.
وی خاطرنشان کرد: رهبری سال‌ها قبل در دیدار پر شور جوانان پس از اینکه مؤلفه‌های قدرت را بیان کردند، فرمودند؛‌ امروز نه آمریکا و نه بزرگ تر از آمریکا قادر نیستند حادثه‌ای همچون صلح امام حسن(ع) را بر دنیای اسلامی تحمیل کنند، اینجا اگر دشمن زیاد فشار بیارود حادثه کربلا اتفاق خواهد افتاد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان با تجلیل از مواضع خردمندانه و سخنان سنجیده رییس جمهور در سازمان ملل، ابراز کرد: به خاطر این‌که رییس جمهور حسرت دست دادن به برخی از مستکبران جهان را بر دل آنها گذاشت از وی تشکر می‌کنیم./927/پ201/ج
ارسال نظرات