۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۲۴۰۰۲
مدیر مدرسه علمیه امام مجتبی:

روزآمدی طلاب با حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی میسر می‌شود

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی ماندن حوزه، نوگرا بودن را در این عرصه مهم ارزیابی کرد و گفت: حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی سبب به روز شدن طلاب می‌شود و بر این اساس هیچ دشمنی نمی‌‌تواند برای ما هدف تعیین کند.
مدرسه امام مجتبی حجت الاسلام بیگدلی حجت الاسلام بیگدلی حجت الاسلام بیگدلی

حجت الاسلام مهدی بیگدلی، مدیر مدرسه امام مجتبی(ع) در گفت­وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره اجمالی به فعالیت های مدرسه امام محتبی(ع)، گفت: تولیت این مدرسه را آیت‌الله مکارم شیرازی عهده دار هستند و از مقطع هشتم پذیرش داریم، روال پذیرش مثل تمام مدارس است ولی ما از قبل طلبه ها را رسد کرده و بعداز مراحل مصاحبه کتبی و شفاهی پذیرش می کنیم.

 

 

وی با اشاره به تفاوت نسل جدید حوزه با گذشته گفت: بیشتر امکانات کنونی که در حال حاضر وجود دارد از قبیل وسائل و تسهیلات طلبگی آن زمان وجود نداشت، حتی آن زمان برای مطالعه کتاب میبایست راه زیادی طی کنیم، ولی در حال حاضر با جست‌و‌جو کردن هر کتابی که طلبه ها نیاز داشته باشند، در اختیارشان است؛ حتی آن زمان اساتید مکاسب و رسائل مثل الان فراوان نبود و انگشت شمار بودند. لذا امکاناتی که الان وجود دارد نسبت به گذشته خیلی بیشتر است. همین طور مشغله هایی وجود دارد که اگر طلبه ها بخواهند مشغول اینها بشوند از دروسشان عقب می افتند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام مجتبی(ع) با بیان مشخصات طلبه تراز اسلامی ابراز داشت: با توجه به این که در عصر حاضر طلبگی معنای خاصی دارد و به این معنا است که طلبه باید تمکن علمی بالایی پیدا کند و موقعیت خوب طلبه فعال و کوشا را داشته باشد تا بتواند  وقتی وارد جامعه شد نیازها و شبهات را رفع کند و در جوامع گوناگون جایگاه دین را ارتقا بدهد. در واقع باید برای طلبه شرایطی فراهم بشود که بتواند تشکیک جوامع را رفع کند و در تمام زمینه‌ها در دوران طلبگی به طور تخصصی کار کند و با اطمینان کامل در آینده پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

 

وی بر حفظ معنویت در حوزه تأکید و خاطرنشان کرد: در حوزه باید جنبه‌های  معنوی حفظ بشود، درحالیکه در بیرون از حوزه روی این زمینه کار می شود، طلبه ها باید به جد روی مسائل عقیده ای خودشان کار کنند و بنایش را محکم سازند، و این امر مهم، همین طور که در طلبه هایی که تازه وارد حوزه می شوند وجود دارد و از معنویات خاصی برخوردار هستند، باید این معنویات را استحکام بخشید و سوق داد.

 

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: البته فراگیری دروس حوزه سبب کسب معرفت می‌شوند اما باید در این زمینه تلاش زیادی نیز از سوی طلاب انجام شود که یکی از راه کارهای آن برای ارتقای سطح معنویت، عمل مدیران و اساتید حوزه به حرف ها و تذکراتی است که به طلاب توصیه می‌کنند و راه دیگر  دعوت از بزرگان اهل سخن در مدارس علمیه است.

 

 

 

 

حجت الاسلام بیگدلی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی ماندن حوزه و مهم خواندن آن تصریح کرد: درخواست من از بزرگان و طلاب  این است که بدانند انقلابی بودن با انقلابی ماندن تفاوت دارد، یعنی باید تمام چیزهایی که سبب انقلابی شدن است را محکم حفظ کنیم تا سبب تداوم آن شویم که این موضوع سبب تداوم تمام اهداف و انگیزه ها هم می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی ماندن است یعنی طلبه به معنای واقعی نوگرا باشد. حضور در صحنه سبب به روز بودن می شود و این امر سبب این است که هیچ دشمنی نتواند برای ما هدف تعیین کند، این به روز بودن به آن معناست که در مسائل دینی و معنویات و ورود به مسائل سیاسی و اطاعت از فرامین رهبری باید آگاهی داشته باشد و حوزه باید در این زمینه برای طلبه ها دلایلی که سبب انقلاب شد را یادآوری کند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام مجتبی(ع) گفت: به نظر بنده  این دلایل عبارت اند از دین داری مردم و همراهی طلاب با آنها، تقید به فرامین رهبری، اتحاد نیروها و عدم نفاق که اگر این ها تداوم پیدا کند همیشه حوزه انقلابی می ماند./874/ت302/ی

ارسال نظرات