۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۲۴۳۱۸
تولیت آستان قدس رضوی خبر داد؛

احداث ۱۲ زائرسرای ارزان قیمت در مشهد مقدس/ رایزنی برای احداث مدرسه علمیه و مجتمع فرهنگی بزرگ در کنار حرم مطهر رضوی

تولیت آستان قدس رضوی(ع) با اشاره به لزوم رفاه زائران گفت: این مناسب نیست فرد به دلیل مشکل مالی برای سکونت خود در مشهد چادر بزند.
سید ابراهیم رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی(ع) صبح امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این دیدار با اشاره به لزوم فعالیت های فرهنگی در آستان قدس رضوی(ع) اظهار داشت: مرحوم آیت الله طبسی به حق زحمات زیادی کشیده اند و زیر ساخت های خوبی را برای زیارت و توسعه فیزیکی ایجاد کردند و گام های خوبی برای امرور فرهنگی برداشته و سازوکارهای فرهنگی ایجاد کردند و انشاءالله ما همین مسیر را ادامه می دهیم.

 

وی افزود: در دوره جدید تولیت حرم رضوی(ع) لازم است گام هایی در راستای حکمی که رهبر معظم به بنده داده اند برداشته شود تا برای اجرایی کردن رهنمودهای ایشان کاری کرده باشیم و این هم شدنی است چرا که زیرساخت های آن وجود دارد؛ البته تمام برنامه ها باید ذیل امر زیارت باشد و همه اقدامات فرع بر توجه به زائر و زیارت باشد و زائر هم فقط کسی نیست که به حرم می آید و بیرون حرم هم انسان می تواند زائر باشد.

 

تولیت آستان قدس رضوی(ع) با اشاره به لزوم رفاه زائران اضافه کرد: دستگاه های زیادی باید برای این امر تدارک دیده شود و برای افراد زیر متوسط گامی برداشته شود؛ این مناسب نیست فرد به دلیل مشکل مالی برای سکونت خود در مشهد چادر بزند؛ به ههمین دلیل قصد داریم زائر سراهای ارزان قیمت را راه اندازی کنیم همچنان که امروز هشت زائر سرا داخل شهر و چهار زائر سرا هم در وسط راه وجود دارد که فقط در حد اداره شدن پول می گیرند و به گونه ای است که زائر اگر با حقوق کم هم بیاید احساس سختی نداشته باشد.

 

وی به توجه نسبت به فقرا و مستمندان در سیره امام رضا(ع) اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از بندهای حکم تولیت بنده توجه به مجاورین نیازمند را مورد عنایت قرار داده اند و به عقیده ما مجاورین حضرت رضا(ع) همه ایرانی ها هستند و به همین دلیل قصد داریم برنامه های ویژه ای در ارتباط با مستمندان و فقرا داشته باشیم؛ در کشور دستگاه هایی متولی رسیدگی به فقرا هستند و فقر و محرومیت را التیام می دهند ولی مشکل زندگی آن ها حل نمی شود و اساسا رفع فقر به ساز وکار دولت ربط دارد؛ اما ما هم به عنوان آستان قدس رضوی(ع) وظیفه داریم تا اول فقرای مشهد و بعد استان های هم جوار را مورد حمایت قرار دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تقدیر از حضور ارزشمند حضرت آیت الله مکارم شیرازی در حرم رضوی(ع) ابراز داشت: استفاده از وجود مراجع فرصت مغتنمی است و امسال هم این آمادگی را داریم که از محضر شما استفاده کنیم؛ این حرکت ارزشمندی است چرا که ارتباط با مرجعیت از سنت های حسنه ای است که شما بنیاد نهادید و امیدواریم روز به روز تقویت شود.

 

وی با بیان این که ما توسعه در مفهوم خدمت و خادم و مخدوم داده ایم، ابراز داشت: یک سری خادمان تبلیغی داریم که به زائران اهل بیت معارف را انتقال می دهند و از برنامه های اصلی ما استفاده از نیروی خود خادمان برای رسیدگی به نیازمندان است؛ به عنوان نمونه اگر خادمی، پزشک است بخشی از خدمت خود را به معالجه زائران اختصاص دهد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پایان عنوان کرد: ما بنای تأسیس یک مدرسه علمیه در نقطه ای نزدیک به حرم مطهر داریم و می خواهیم مدرسه با صبغه مدرس گونه و نه خوابگاهی داشته باشد که این امر در نیات مرحوم آیت الله طبسی هم بوده است؛ امیدواریم در جهت گسترش معارف دینی و رسالت فرهنگی خود به نتیجه برسیم و این امر ممکنی است چرا که مردم با دلهای آماده به این مکان مقدس می آیند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات