۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۲۴۴۰۴
رییس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور:

توسعه و پیشرفت کشور در گرو پرورش شایسته نسل جوان است

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور علم آموزی را یکی از موهبت های الهی دانست و گفت: توسعه و پیشرفت کشور در گرو تربیت و پرورش شایسته نسل جوان و به ویژه دانشجویان است.
رییس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور، ظهر امروز در نشست با اساتید دانشگاه‌های استان اردبیل با اشاره به اينكه خداوند برخي انسان ها را توفيق داده كه تمام عمر با اشرف مخلوقات در ارتباط باشند، خاطرنشان کرد: برخي از افراد كارشان با علم و دانش است و موهبت علم آموزي يكي از موهبت هاي الهي است.

 

وی با اشاره به تحصیل بیش از 4 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور، افزود: توسعه و پیشرفت کشور در گرو تربیت و پرورش شایسته نسل جوان و به ویژه دانشجویان است، چرا که اداره کشور در آینده به عهده نسل جوان است و نقش اساتید در این زمینه بسیار خطیر بوده و باید تلاش کنند تا دانشجویان را برای این امر آماده کنند.

 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، تصریح کرد: باید اساتید دانشگاه‌ها در تمامی مناطق کشور در زمینه هدایت دانشجویان به سمت زندگی صحیح و سالم تلاش کنند چرا که در کنار وظایف آموزشی که اساتید در تربیت دانشجویان دارند، انتظار می‌رود در زمینه پرورش و تربیت اخلاقی و مدیریتی آنها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

 

حجت الاسلام محمدیان جوانان ایرانی را در دنیا بی نظیر دانست و بیان کرد: جوانان ایرانی در تمامی عرصه‌ها توانمندی‌ها و استعدادهای خود را به اثبات رسانده و نشان داده‌اند که در صورت داشتن فرصت و ظرفیت‌های لازم می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند که باید برای تقویت این امر نیازها و مقتضیات جوانان به درستی احصا و شناسایی شود.

 

وی اظهار داشت: تقویت و ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های کشور یکی از اولویت‌های مهم بوده که تلاش می‌کنیم با تسهیل در آیین‌نامه‌ها زمینه‌ای را فراهم کنیم تا حضور دانشجویان در این کرسی‌ها افزایش یابد.

 

رییس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم، افزود: شهید مطهری عالمی وارسته بود که نبوغ علمی این شهید والامقام در حد بسیار بالایی بوده است به طوری که با گذشت بیش از 40 سال از زمان نگارش کتاب‌های استاد مطهری اما هنوز هم این کتاب‌ها به عنوان کتاب مرجع مورد استفاده قرار می‌گیرند./937/202/ب2

ارسال نظرات