۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۲۴۴۸۳
حجت الاسلام حسینی نژاد خبر داد؛

۷۰ درصد از طرح‌های مجمع نمایندگان طلاب اجرایی شده است

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از اجرایی شدن هفتاد درصد طرح‌های ارائه شده این مجمع به مراجع تقلید همچون تقلیل تعطیلات حوزه، طرح تجمیع شهریه و واریز به حساب آنها، طرح تدریس اندیشه های امام خمینی(ره) و ایجاد مرکز ملی پاسخگویی حوزه‌های علمیه خبر داد.
حجت الاسلام حسینی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی پس از تسلیت شهادت امام کاظم(ع) خاطرنشان کرد: این مجمع در سال 1368 تأسیس شد و تاکنون با برگزاری 7 دوره، 80 طرح را در ساحت های گوناگون حوزه بررسی، تدوین و تصویب کرده است.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به طرح های تصویب شده از سوی این مجمع پرداخت و اظهار داشت: بیش از 70 درصد از طرح های ارائه شده این مجمع به مراجع تقلید، اجرا شده است که عبارت از تقلیل تعطیلات حوزه، طرح تجمیع شهریه و واریز به حساب آنها، طرح تدریس اندیشه های امام خمینی(ره) و ایجاد مرکز ملی پاسخگویی حوزه های علمیه است.

 

وی با اشاره به برخی دیگر از طرح های این مجمع تصریح کرد: طرح آسیب شناسی حوزه و روحانیت، تشکیل و ساماندهی مرکز مطالعات استراتژیک حوزه های علمیه و طرح کادرسازی برای نظام، ساماندهی جذب و گزینش طلاب، طرح چشم انداز بیست ساله مجمع از جمله طرح های مجمع نمایندگان است که در حال انجام فرآیند تصویب است.

 

حجت الاسلام حسینی نژاد پس از بیان سخنان دو سال پیش آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان گفت: مرکز مدیریت حوزه نیز نسبت به پیگیری سخنان مراجع اقداماتی داشته است که در تمامی امور دستوراتی را داریم، اما برخی آنها متوجه نمایندگان و بخش دیگر نیز متوجه مدیران اجرایی حوزه است.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضای حوزه علمیه قم یادآور شد: اینکه دیده می شود برخی طلاب به صورت در کلاس ها حاضر نمی شوند، در خصوص طلاب پایه هفتم به بالا است و پایه های یک تا ششم نظارت در مدارس صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجمع در دو سال اخیر بیش از 1350 جلسه با طلاب داشته اند که بهترین ظرفیت برای پاسخگویی به شبهات است که اغلب نمایندگان از اساتید صاحب نظر در این جلسات استفاده می کند و همت عالیه نمایندگان می طلبد نسبت به مسائل اخلاقی طلاب نظارت داشته باشند./822/

ارسال نظرات