۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۲۴۵۰۴
کارشناس مسائل مذهبی:

شیعیان از مقاومت امام کاظم در برابر مستکبران الگو بگیرند

حجت الاسلام رضوانی با بیان این که شیعیان باید از مقاومت امام کاظم(ع) در برابر مستکبران درس بگیرند، گفت: امام کاظم(ع) روحیه استکبارستیزی علیه طاغوت زمان خود داشتند و شیعیان زیادی را با همین روحیه تربیت می کردند و به همین دلیل ایشان را زندانی کردند تا دور از مردم باشند.
شهادت حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام تسلیت باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: حضرت موسی ابن جعفر(ع) فقیه ترین مردم زمانش و حافظ ترین شخص به قرآن بود.

 

وی ادامه داد: آوای امام کاظم(ع) در تلاوت قرآن از همگان بهتر بود، وقتی که قرآن می خواندند محزون می شدند و کسانی که صدای او را به هنگام تلاوت قرآن می شنیدند آنچنان تحت تأثیر قرار می گرفتند که می گریستند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: مردم مدینه ایشان را زین المجتهدین به معنای زینت مجتهدان می خواندند، حضرت موسی ابن جعفر(ع) را کاظم لقب دادند به خاطر این که خشم خود را فرو می بردند و در برابر ستمکاران، شکیبایی و مقاومت می کردند تا این که در زندان و زیر غل و زنجیر ظالمان به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: امام کاظم(ع) روحیه استکبارستیزی علیه طاغوت زمان خود داشتند و شیعیان زیادی را با همین روحیه تربیت می کردند و به همین دلیل ایشان را زندانی کردند تا دور از مردم باشند و مردم به ایشان دسترسی نداشته باشند.

 

وی اظهار داشت: روزی هارون الرشید با دربان در پشت بام زندان بودند که هارون به دربان می گوید: این جامه چیست که هر روز در اینجا می نگرم؟ دربان پاسخ می دهد که این موسی ابن جعفر(ع) است که هر روز از طلوع خورشید تا ظهر در حال سجده است، هارون می گوید: این شخص از راهبان بنی هاشم است، دربان در جواب به هارون می گوید پس چرا او را به زندان افکنده ای و هارون پاسخ می دهد: چاره ای نیست او حتما باید در زندان باشد.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: در روایات نقل شده که در زمان ایشان کسی بخشنده تر و خوش معاشرت تر از ایشان دیده نشده و ایشان بیش از دیگران به صله رحم اهمیت می دادند.

 

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: در دین مبین اسلام سفارش فراوان شده است که در برخوردهای اجتماعی توجه به ظاهر افراد نداشته باشید و بیشتر اعتقادات و اعمال آن ها را مدنظر داشته باشید، این سیره را امام کاظم(ع) در برخورد با اطرافیانشان به ما آموخته اند که ملاک، تقوا و اعمال انسان ها است و رنگ و ظاهر و وضعیت اجتماعی و ثروت ملاک نیست./869/202/ب2

ارسال نظرات