۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۲۴۵۱۰
نماینده خبرگان رهبری:

 سعادت جامعه در گرو همت معلمان است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر رسالت خطیر معلمان و اساتید در تربیت نسل آگاه، خلاق و مهذب، گفت: سعادت جامعه در گرو همت معلمان است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقي پورمحمدي، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مسؤولان اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه با بیان این‌که توجه به نقش و جایگاه معلمان راهگشای بسیاری از امور است، اظهار داشت: روشنگري از سوی معلمان لازمه تحقق جامعه اي سعادتمند و موفق است.


وی با تأکید بر رسالت خطیر معلمان و اساتید در تربیت نسل آگاه، خلاق و مهذب، گفت: معلمي موفق است كه نگاهي عميق به مسائل جامعه داشته و با كنكاش و رسيدن به نتيجه اي معقول درصدد انتقال آن بين دانش آموزان و نسل هاي آينده باشد، به عبارت دیگر سعادت جامعه در گرو همت معلمان است.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که در نظام آموزش و پرورش باید همگان با تحولات روز جهان پیش برود، افزود: البته این امر به معنای بی توجهی به مباحث تربیتی و تهذیبی نیست، چرا که آموزه های دین مبین اسلام همواره بر آموزش همراه با تزكيه سفارش داشته اند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که نسل دانشمند بدون اخلاق هیچ فایده ای به حال جامعه و بشریت نخواهد داشت، تصریح کرد: انتظار می رود، دبیران ابتدا خود در تهذیب نفس و کسب تقوای الهی کوشا باشند، تا کلام و آموزه هایشان آثار ماندگار و همیشگی داشته باشد.


امام جمعه مراغه افزود: این‌که معلمی رسالت انبیای الهی است، بر كسی پوشيده نيست، از این رو شغل معلمي از قداستي ويژه برخوردار است، اما جايگاه فرهنگي اين قشر نسبت به ساير مسؤوليت ها در جامعه كمرنگ شده و ارتقاي اين فرهنگ نيازمند توجه بيشتر به آموزه هاي ديني است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که پرورش انديشه ريشه در شغل معلمان دارد، تصریح کرد: آموزش و پرورش بايد توجه ويژه اي به دانش آموزان در دوران ابتدايي داشته باشد، چرا که ترویج برخی آموزه های اصیل و زیربنایی تنها از زمان كودكي امكان پذير است.


همچنین جليل اسلامي، مديرآموزش و پرورش مراغه در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته، اظهار داشت:طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، معلمان با جمعيت 950 هزار نفري 30 درصد از جامعه كاركنان دولتي را تشكيل مي دهند اما از كل بودجه هاي جاري كشور حدود 11 درصد به اين قشر تعلق دارد.


وي با اشاره به این‌که هم اكنون حدود 3 هزار معلم اين شهرستان، 43 هزار نفر از جمعيت 250 هزار نفري مراغه را تحت پوشش قرار داده اند، گفت: ارتقای سطح معیشتی و شأن اجتماعی این قشر فرهیخته بایستی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد./935/202/ب2

ارسال نظرات