۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۲۴۵۲۴
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس اخلاق‌ مدارانه جنگیدند

محمود صلاحی با بیان این که در تمامی جنگ‌ها موضوعات اخلاقی زیر پا گذاشته می‌شود، گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس رزمندگان ما هیچ‌گاه از بمب‌های شیمیایی بر ضد دشمن استفاده نکردند و اخلاق مدارانه جنگیدند.
محمود صلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران غروب امروز دوشنبه 13 اردیبهشت در مراسم رونمایی از کتاب «لم یزرع» در فرهنگسرای انقلاب تهران، با اشاره به آثار ادبی دفاع مقدس، گفت: متأسفانه در بین تولیدات فرهنگی کشور ما در رابطه با موضوع دفاع مقدس فقیر هستیم و کشور‌های متهاجم، آثار ادبی، شعر، رمان، فیلم و مستند دارند که این برای کشور ما که بی‌ رحمانه‌ ترین و بزرگترین جنگ منطقه را داشته است سبب تأسف است.
 

وی افزود: در تمامی جنگ‌ها موضوعات اخلاقی زیر پا گذاشته می‌شود اما با افتخار می‌گوییم در 8 سال جنگ تحمیلی هیچ گاه از بمب‌های شیمیایی استفاده نکردیم و به هیچ شهر و روستایی حمله نکردیم.

 

ریس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره جنگ ‌خاطرنشان کرد: ما از واژه جنگ به عنوان دفاع مقدس یاد می‌کنیم، زیرا دفاع از خاک، ناموس و شریعت همیشه برای ما مقدس و با ارزش بوده است.
 

صلاحی با اشاره به کتاب‌های دفاع مقدس، ابراز داشت: کتاب‌هایی امروز مورد اقبال مخاطبین قرار خواهند گرفت که حرف تازه‌ای از جنگ و رشادت‌های فرماندهان و شهدای بی‌نام و نشان داشته باشند.
 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان داشت: شهرداری تهران در صدد ترویج فرهنگ کتابخوانی است و برای کاستن مشکلات نمایشگاه بین‌المللی کتاب این فضا را به شهر آفتاب برده است و برای علاقه‌مندان و مخاطبان تمامی امکانات را فراهم کرده است.
 

صلاحی در پایان یادآور شد: دفاع مقدس میراث با افتخار ما است چرا که یک وجب از این خاک عزیز در طول 8 سال جنگ تحمیلی، به دست نامحرمان نیفتاد و حفظ ارزشها و آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس بر دوش تک‌تک مردمان این سرزمین و هنرمندان بوده است./856/202/ب2

ارسال نظرات