۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۴۲۴۵۳۰
به مناسبت سالروز شهادت امام کاظم؛

مراسم سوگواری در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار می شود

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم(ع) مراسم سوگواری و عزاداری به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد از ساعت 11:30 صبح برگزار می شود.
شهادت امام موسی کاظم (ع)

حجت‌ الاسلام علیرضا ملک‌محمدی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشت: آنچه که نقطه عطف زندگانی امام موسی کاظم(ع) است پاسداری ایشان از دانش قرآن، تفسیر و فقه است که در دوارن امام صادق و امام باقر(ع) توسعه یافته بود.

 

وی با اشاره به این که امام موسی کاظم(ع) شاگردان زیادی را پرورش دادند، ابراز داشت: امام موسی کاظم(ع) برنامه علمی پدر را دنبال کردند و شاگردان بزرگی تربیت کردند، به همین جهت می‌توان گفت که شاگردان وی در مسیر مکتب دانش جعفری رشد پیدا کردند.

 

حجت‌ الاسلام ملک‌محمدی با بیان این که امام موسی کاظم(ع) اسوه علم و دانش و معارف دین بودند، خاطرنشان کرد: در کنار شخصیت علمی آن حضرت، شخصیت اخلاقی و صفات برجسته ایشان بسیار مهم است، به طوری که روایات و احادیث زیادی از ایشان در کتب احادیث پیشینیان وجود دارد.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که سبک زندگی ائمه اطهار(ع) باید الگوی عملی عموم مردم در همه عرصه ها باشد، اظهار داشت: باید با سبک زندگی ائمه اطهار(ع) آشنا شویم و بکوشیم در جهت خواسته های اهل بیت(ع) حرکت کنیم که این مهم با گفتمان سازی و برگزاری نشست های دینی محقق می شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که به مناسبت سالروز شهادت امام هفتم شیعیان، امام موسی کاظم(ع) مراسم سوگواری و عزاداری به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار می شود، اظهار داشت: این مراسم امروز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه از ساعت 11:30 با حضور عموم مردم و طلاب و روحانیان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در این مراسم حجت الاسلام جعفری، استاد حوزه و دانشگاه، سخنرانی و مداحان اهل بیت، مرثیه سرایی و روضه خوانی می‌کنند، افزود: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد نیز در این مراسم حضور خواهند یافت.

 

حجت‌ الاسلام ملک‌محمدی در پایان از عموم مردم ولایت‌مدار و متدین استان دعوت کرد در این مراسم معنوی شرکت کنند./9457/303/ب2

ارسال نظرات