۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۲۹۰۵۶
آیت الله استادی:

حضور پررنگ روحانیت در جامعه سبب تقویت باورهای دینی می‌شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور پررنگ روحانیان در جامعه را سبب تقویت باورهای دینی مردم دانست و گفت: زمانی که مردم باورهای دینی را در رفتارهای عالمان دینی مشاهده کنند، از سیره و رفتارهای آنها پیروی خواهند کرد.
آیت الله رضا استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در آیین نکوداشت استاد سید علی خراسانی که در سالن همایش های بین اللمللی مدرسه امام کاظم برگزار شد، بر ضرورت برگزاری آیین بزرگداشت برای عالمان دینی تأکید کرد و گفت: افرادی که تمام عمر خویش را صرف ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه کردند، باید مورد تجلیل قرار گیرند.

 

آیت الله استادی با بیان این که باید در مراسم‌های بزگداشت عالمان سیره علمی و اخلاقی تبین شود و الگوی مناسبی برای حوزه امروز قرار گیرد، گفت: متأسفانه برخی بعد از چند سال درس خواندن، خود را بی نیاز علم‌ آموزی و آموختن دروس حوزوی بییند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جامعه از حوزه های علمیه‌ تربیت عالمان بزرگ دینی را انتظار دارد که متأسفانه امزور در حوزه‌های علمیه کمرنگ شده است.

 

آیت الله استادی در بخش دیگر از سخنانش حجت‌الاسلام والمسلمین خراسانی افتخار شیعه بیان کرد و افزود: این عالم دینی دروس حوزوی را در نجف به پایان رسانده است و سال‌های طولانی در عرصه نشر و ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه خدمت کرده است.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به سیره علمی و اجتماعی خاندان حجت الاسلام والمسلمین خراسانی اظهار داشت: جد وی از شاگردان میرزای شیرازی و بزرگان نجف بوده و در سیره رفتاری آمده است که وی در ورع و تقوا بی نظیر بوده و رسیدگی به مشکلات مردم داشته است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت حضور عالمان در جامعه و رسیدگی به مشکلات مردم تأکید کرد و افزود: عالمان گذشته با مردم همزیستی داشته‌اند و زمانی که مردم باورهای دینی را در رفتارهای اسلامی در این بزرگان مشاهده می‌کردند، از سیره و رفتارهای آنها پیروی می‌کردند.

 

وی با بیان این که حضور پررنگ روحانیان در جامعه سبب تقویت باورهای دینی مردم می‌شود،‌ گفت: روحانیان افزون بر تقویت بینه علمی و تهذیب خویش باید در جامعه حضور پررنگی داشته باشند و در زمنیه بر طرف کردن مشکلات مردم تأثیر گذار باشند.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه سخنانش به سیره علمی حجت الاسلام و المسلمین خراسانی افزود: این عالم حوزوی با گروهی از پژوهشگران حوزوی یک مجموعه شرح وسایل ۳۰ جلدی را در  تدوین کرده‌اند و برای فهم یک عبارت، ده روز تحقیق کرده است.  

 

وی به ویژگی­های مؤسسه آل بیت اشاره و بیان کرد: این مؤسسه از ابتدای تأسیس نقشه راه روشنی را در زمینه تحقیق و پژوهش منابع و معارف اسلامی پیش گرفته است./998/پ202/ج1

ارسال نظرات