۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۴۲۹۰۸۵
در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان بررسی شد؛

بایسته‌های تبلیغ از نگاه نخبگان تبلیغی حوزه‌ علمیه قم

ضرورت حضور فعال در عرصه تبلیغ، پرهیز از رفتار منفعلانه در مقابل شبهات و ورود جدی حوزه علمیه در عرصه فضای مجازی از جمله مواردی بود که در همایش نخبگان تبلیغی حوزه علمیه قم مورد بررسی قرار گرفت.
گردهمایی نخبگان تبلیغی حوزوی با حضور آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش نخبگان تبلیغی حوزه علمیه قم ظهر امروز در سالن مؤسسه وحیانی اسرا برگزار شد.

 

در این همایش برخی مشکلات و بایسته های تبلیغی در حوزه های علمیه با حضور جمع کثیری از طلاب مبلغ و اساتید برجسته حوزه بررسی شد.

 

توجه به آموزش برخی از نرم افزارهای تبلیغی و مقابله با شبهات از جمله مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد و طلاب خواستار مقابله با آن بودند.

 

ضرورت حضور فعال در عرصه تبلیغ و پرهیز از رفتار منفعلانه در مقابل شبهات و حمله به مواضع فکری آنها از دیگر مواردی است که باید در مورد تبلیغ انجام شود.

 

ضرورت حضور در عرصه بین الملل و تبیین عقائد حقه شیعه در جوامعی مانند هند و چین که جمعیت غالب کشورهای جهان هستند از دیگر دغدغه های طلاب حاضر در جلسه بود.

 

بیان مسائل اعتقادی و توجه به آن از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که با بحث از تحول حوزه و اینکه چرا حوزه علمیه قم دیرتر از حوزه های دیگر نسبت به تحول در حوزه حرکت می کند، به انزوا رفت.

 

یکی دیگز از دغدغه های که طلاب در این همایش مطرح کردند، کمبود همایش های علمی بود و این که مقالات علمی ارسال شده به این همایش ها مورد کنکاش علمی قرار گیرد.

 

در پایان مسأله ستاد فرماندهی تبلیغی و بایسته های آن مطرح شد و اینکه بایستی در عرصه فضای مجازی که مظان شبهات در جامعه است اقدامات عاجلی صورت گیرد چرا که این خطر جامعه اسلامی را تهدید می کند.

 

گفتنی است آیت الله جوادی آملی مفسر برجسته قران کریم در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت./979/پ202/ی

ارسال نظرات