۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۲۹۱۰۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

شهدای مدافع حرم همه هستي خود را در راه دين و اهل بیت فدا کردند

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدا چراغ راه و نجات بخش انسان‌ها از تاريکي بوده و با رفتن خود به جبهه‌هاي حق عليه باطل پيام‌هاي بسياري به ما داده‌اند، گفت: شهدای مدفع حرم فدائیان حریم اهل بیت(ع) هستند که همه هستي خود را در راه دين، قرآن، اهل بیت(ع) و انقلاب گذاشته‌اند.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار خانواده شهید مدافع حرم این شهرستان گفت: شهدا با ولايت مداري و آموختن درس ايثار و شهادت به مردم، ايران اسلامي را در برابر توطئه هاي دشمنان بيمه کردند.

 

وی با بیان این که شهدا مظهر قدرت ايران بوده و هر شهيد پرچمي براي استقال و شرف اين ملت است، افزود: مهم ترين امتياز شهداي ما نسبت به كساني كه در ساير كشورها در راه آرمان هاي خود فداكاري مي كنند انتخاب آگاهانه و به دور از احساس است.

 

امام جمعه چالوس ادامه داد: آنچه سبب نشاط در جامعه شده است وجود فرهنگ حسيني و اهل بيت(ع) است که نظام و شهداي ما متعلق به همين مکتب اهل البيت(ع) هستند.

 

حجت الاسلام راشدی شهداي مدافع حرم را مظلوم‌ترين شهدا نام برد و با بیان این که شهدای مدافع حرم در عين خلق حماسه‌هاي بزرگ در مقابله با دشمنان، ناشناخته مانده‌اند، تصريح کرد: براي شناخت حق و باطل بايد به شهدا بنگريم آنان در مسير ولايت و حفظ دين بودند و اين حق است و خلاف آن باطل است و اين همان مسير ائمه اطهار و اولياء الهی بوده است و تا قيامت ادامه دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدا سند عزت و افتخار ايران اسلامي هستند و رشادت و شهامت هر ايراني در دنيا به وسيله شهدا شناخته مي شود، خاطرنشان کرد: شهدا چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز بدون هيچ گونه چشم داشتي به جبهه ها رفته و در واقع با خداي خود معامله کردند.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که دستاوردهاي انقلاب برگرفته از خون شهدا هستند كه بايد از اين ارزش‌ها پاسداري كرد، اظهار داشت: اقتدار، عزت و سربلندي كنوني نظام در جوامع بين‌المللي مديون رشادت‌هاي شهدا است.

 

وی اظهار داشت: همان‎طور که شهدا از جان خود گذشتند و تنها با خدا معامله کردند، ما نيز همچنان مسؤول هستيم؛ چه بسا بيشتر و ادامه‎دهنده راه آن‎ها باشيم تا فرداي قيامت ما را شفاعت کنند تا اينکه شرمنده آن‎ها نباشيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: شهدا با منطق در برابر دشمنان مقاومت کردند، منطق شهيد غيراز منطق افراد معمولي است، منطقي است آميخته به منطق عشقي الهي است که از روي هدف و انگيزه صورت مي گيرد.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که شهدا آبروي ملت ايران هستند و خون سرخ آنان موجب آبياري و حفظ انقلاب اسلامي شد، تصریح کرد: شهدا با اهداي خون خود، انقلاب اسلامي را بيمه کردند و امروز وظيفه ما است تا در حفظ انقلاب اسلامي و شعائر آن بکوشيم و با فرهنگ سازي صحيح کاري کنيم که ياد و ذکر شهدا براي هميشه ماندگار شود.

 

وی با بیان این که شهداي ما همچون مقتداي خود حضرت اباعبدالله(ع) دست از اميال دنيوي برداشتند و براي اعتلاي کلمه الله و سرافرازي دين مبين اسلام، دفاع از انقلاب و نظام اسلامي و مقابله با دشمن به میدان نبرد با دشمن رفتند و به شهادت رسيدند، گفت: امروز رسالت سنگيني را که پيروي از آرمان‌هاي شهدا، امام شهدا و ولايت است، برعهده ما گذاشته‌اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر زنده نگه داشتن راه شهدا، افزود: امروز شاهدیم جوانان مؤمن و انقلابی سپاه اسلام با شهامت و رشادت به جنگ با دشمنان اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) می روند و جان شیرین خود را در راه اسلام و اهل بیت(ع) تقدیم می کنند.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که شهدا چراغ راه و نجات انسان‌ها از تاريکي بوده و با رفتن خود به جبهه‌هاي حق عليه باطل پيام‌هاي بسياري به ما داده‌اند، گفت: شهدای حرم فدائیان حریم اهل بیت(ع) هستند که همه هستي خود را در راه دين، قرآن، اهل بیت(ع) و انقلاب گذاشته‌اند.

 

حجت الاسلام راشدی شهدا را ميراث‌داران واقعي عظمت و سربلندي نظام اسلامي معرفی کرد و گفت: ایثار و از خودگذشتگی شهدا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به کشوری امن و با اقتدار تبدیل کرده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: دفاع از ارزش ها حدومرز نمی‌شناسد و حضور مدافعان حرم در کشور سوریه نیز به همین علت است تا امنیت برای ایران و حتی همه کشور‌های منطقه حفظ شود.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به این که شهدای مدافع حرم با اخلاص، ایثار و از خود گذشتگی، امنیت و آسایش را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آورده اند، تصریح کرد: امروز جوانان شجاع این مرز و بوم مشتاقانه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه به آغوش شهادت می روند.

 

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم مهاجران الی الله هستند، افزود: شهدای مدافع حرم نیز به تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت و همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، خون خویش را در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) و امنیت جامعه در طبق اخلاص گذاشتند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین نقش شهدای مدافع حرم در دفاع از مظلومین به‌عنوان یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش‌های اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: شهدای مدافع حرم در دامان و فرهنگی تربیت شده‌اند که همواره حفظ آرمان‌های اهل بیت(ع)، دین و قرآن مهم تلقی شده است، با وجود همین است که باید در مقابل کسانی که راه خود را انتخاب کردند و به نهایت ایثار یعنی شهادت رسیدند سر تعظیم فرود آورد./202/950/ب1

ارسال نظرات