۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۲۹۱۱۵
امام جمعه سراب:

خبرگان انقلابی از برکات حوزه انقلابی است

حجت الاسلام اکرمی با بیان این امروز به شکر خدا خبرگان رهبری انقلابی است و انقلابی ماند، گفت: خبرگان انقلابی ثمره ای از ثمرات حوزه های انقلابی است.
حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه یکی از برکات حوزه انقلابی، خبرگان انقلابی است، اظهار داشت: جهت تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای انقلابی ماندن حوزه های علمیه برای انقلابی شدن خبرگان رهبری بود.

 

وی حزب اللهی بودن خبرگان رهبری را در گرو حزب اللهی بودن حوزه های علمیه دانست و بیان داشت: خبرگان انقلابی و حزب اللهی به فکر کشور و مردم خواهد بود و در موقع نیاز رهبری انقلابی را برای کشور انتخاب می کنند و آینده انقلاب، ملت و کشور را تضمین خواهند کرد.

 

امام جمعه سراب با تأکید بر تداوم اندیشه انقلابی در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: اگر حوزه انقلابی بماند، نه تنها حیات خود بلکه حیات انقلاب اسلامی، ارزش های اسلام ناب محمدی و آرمان های والای امام راحل را تضمین و حفظ کرده است.

 

وی تشویق، ترغیب و تربیت طلاب به انقلابی گری را وظیفه مسؤولان حوزه های علمیه و اساتید طلاب دانست و خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی ناظر بر اعمال دولت و مجلس خواهد بود و خیر و برکت را برای انقلاب و کشور به ارمغان می آورد و حافظ حرکت کشور در مسیر انقلاب است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی سراب با اشاره به سرمایه گذاری دشمن در این زمینه و ایجاد فاصله میان حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی، افزود: دشمن با فعالیت شدید خود به دنبال عناصری سست و ضعیف هستند که با ولایت فقیه، امام و انقلاب زاویه دارند و از این رهگذر به دنبال ضربه به اسلام و انقلاب است.

 

وی خطر این قشر را بسیار بزرگ و حساس دانست و پدیده نفوذ را از رهگذر این طایفه خواند و ادامه داد: امروز ائمه جمعه، مدیران مدارس و اساتید حوزه های علمیه شرعا و اخلاقا وظیفه دارند که طلاب را حزب اللهی و انقلابی تربیت کنند و در مسیر آموزه های انقلاب قدم بردارند.

 

حجت الاسلام اکرمی با بیان این امروز به شکر خدا خبرگان رهبری انقلابی است و انقلابی ماند، اذعان داشت: خبرگان انقلابی ثمره ای از ثمرات حوزه های انقلابی است، یکی از ویژگی های برجسته حوزه انقلابی تداوم در مسیر انقلاب و مشاهده رشخات انقلابی آن در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه از ابتدا، مبلغ و مروج دین اسلام بوده اند، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی حوزه های علمیه به تبعیت از امام راحل، خاستگاه انقلاب و مدافع حقیقی آن شدند، از این رو ضرورت دارد تا این خاستگاه انقلاب هنوز نیز خاستگاه انقلاب بماند.

 

امام جمعه سراب روحانیت و حوزه های علمیه را عامل اقتدار و قوت انقلاب اسلامی خواند و ابراز داشت: روحانیت علت اصلی تداوم انقلاب و آموزه های انقلابی است، اگر انقلاب اسلامی ایران امروز قدرتمند و قوی است به برکت تبلیغ و حمایت روحانیت انقلابی و حوزه های علمیه بوده است.

 

وی اهمیت انقلابی بودن و ماندن حوزه های علمیه را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز این مسأله از اهمیت بیشتری برخوردار است، فاصله میان حوزه های علمیه، روحانیت و انقلاب نه تنها نظام و انقلاب را تضعیف خواهد کرد بلکه خود حوزه های علمیه نیز تحت الشعاع آن قرار خواهند گرفت./302/854/ب1

ارسال نظرات