۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۲۹۱۲۳
کارشناس مسائل مذهبی:

شروع و پایان روز، زمان عرضه اعمال ما خدمت امام زمان است

حجت الاسلام رضوانی با استناد به قرآن زمان شروع و پایان روز را بهترین اوقات برای ذکر و یاد خدا دانست و گفت: در این اوقات اعمال خدمت امام زمان(عج) عرضه می شود، ایشان مصداق «بقیه الله» در قرآن هستند و هر کسی این 2 وقت را به یاد خدا مشغول باشد، خداوند تمام امور دنیوی و اخروی او را کفایت می کند.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان گفت: در آیه "یا ایها الذین امنوا اذکرو الله ذکراً کثیراً و سبحوه بکره و اصیلاً"، یعنی ای کسانی که ایمان آورده اید بسیار یاد خدا باشید و در صبح و شام خدا را تسبیح کنید، در این آیه منظور از "بکره" بین الطلوعین و ابتدای روز است.

 

وی ادامه داد: منظور از "اصیلاً"، هنگام غروب آفتاب و انتهای روز است، در این 2 وقت ذکر شده، یعنی ابتدا و انتهای روز اعمال ما به امام زمان(عج) عرضه می شود، پس باید در این اوقات دقت کنیم و غافل نباشیم، سنت است که شیعه هر روز 100 صلوات بر محمد و آل محمد(ص) بفرستد و در هنگام غروب آفتاب آن ها را به امام زمان(عج) هدیه کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: صلوات هر چند وزن ظاهری سبکی دارد اما بار و تاثیر آن بسیار بزرگ است و علمای اسلام تاکید بسیاری بر ذکر صلوت دارند، همچنین شایسته است تا شیعیان هر روز بعد از نماز صبح دعای عهد را بخوانند و با حجت الهی عهد و پیمانی مجدد ببندند.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: در روایت است که هر کس این 2 وقت را به یاد و ذکر خدا مشغول باشد، خداوند همه امور دنیا و آخرت او را کفایت می کند و نمی گذارد در امور خود بماند، به ویژه هنگام غروب آفتاب در روز جمعه زمان بسیار مناسبی است.

 

وی با اشاره به آیه 86 سوره هود، اظهار داشت: در این آیه به داستان حضرت شعیب(ع) اشاره می کند که در آن زمان انواع کم فروشی متداول بوده و حضرت شعیب مردم را نصیحت می کردند که آن باقیمانده سود حلال برای شما بهتر است، در این آیه منظور از "بقیه الله" در زمان ما حضرت حجت و امام زمان(عج) است که باقیمانده  و ذخیره الهی است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: یعنی اگر مومن هستید بدانید که حجت خدا از هر چیز برای شما بهتر است، حضرت مهدی(عج) پس از ظهور در کنار خانه خدا می فررمایند "انا بقیه الله"، همه کسانی هم که خدمت ایشان مشرف می شوند هم می گویند "السلام علیک یا بقیه الله"، بقیه الله همان سود و منفعتی است که بالاترین سودها و منفعت ها برای همه انسان ها در همه زمان هاست و آن وجود مبارک حضرت صاحب الامر(عج) است، پس سعی کنیم تا به ایشان نزدیک شویم تا بزرگترین سود را کسب کنیم./202/869/ب1

ارسال نظرات