۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۲۹۱۴۶
نماینده آیت الله سیستانی:

مرجعیت پاسدار نظام اسلامی است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی مراجع را پاسداران کیان اسلامی در طول تاریخ و در زمینه‎های گوناگون خواند.
احمد الصافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد الصافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی، شب گذشته طی همایشی که به مناسبت دومین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی علیه جریان تروریستی و تکفیری داعش برگزار شد، به بررسی آخرین رویدادهای عراق پرداخت و گفت: مجاهدان و رزمندگان عراقی شجاعانه و به صورت واقعی از اراضی، فکر و دین عراق در برابر تروریسم دفاع می کنند.

 

وی افزود: دفاع از خود یک غریزه فطری  است که در درون هر انسانی وجود دارد بنابراین می بینیم که انسان هنگام احساس خطر به دفاع از خود می پردازد. دین حنیف اسلام و کشور اسلامی ما با مجموعه‎ای خطرها در طول تاریخ مواجه شده است که در برخی از مواقع مسلمانان توانسته اند بر دشمنان پیروز شده و گاهی هم مغلوب شدند.

 

حجت الاسلام صافی ادامه داد: مراجع تقلید ادامه دهنده راه ائمه (ع) هستند که از کیان اسلامی محافظت می کنند و در طول تاریخ بارها در برابر خطرهای گوناگون ایستاده و اجازه تعرض به اسلام را ندادند.

 

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی به نمونه‎های دفاع مراجع از کیان اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اهمیت و خطر بحران اقتصادی کمتر از تهدید سیاسی نیست زیرا مشکلات اقتصادی بر حاکمیت یک کشور تاثیر مستقیم می گذارد. حضرت آیت الله میرزای شیرازی 160 سال پیش با ایستادگی در برابر شرکت‎‌های انگلیسی به آنان اجازه سوء استفاده اقتصادی را نداد و تنباکو را حرام اعلام کرد.

 

وی یکی دیگر از موارد ایستادگی مراجع در برابر ظلم و ستم دشمنان را صدور فتوای جهاد کفایی از سوی حضرت آیت الله سیستانی دانست و تصریح کرد: در حالی که سیاستمداران به پیشروی جریان تروریستی و تکفیری داعش توجه خاصی نداشتند و توان ایستادگی در برابر آن را از دست داده بودند این مرجع تقلید با صدور فتوای جهاد کفایی سبب ایستادگی مردم این کشور در برابر تروریسم شد./994/ب902/د

ارسال نظرات