۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۲۹۱۹۱
امام جمعه پردیسان:

انتخاب آیت الله جنتی به ریاست خبرگان ثمره جهاد کبیر است

امام جمعه پردیسان ثمره دیگر جهاد کبیر را به دست آوردن اقتدار و استقلال در تصمیم عنوان کرد و گفت: این که امروز ما می توانیم حرف خود را در دنیا بدون هیچ ترسی بزنیم و در انتخابات خود استقلال رأی داشته باشیم و افرادی مانند آیت الله جنتی که بهشتی زمان است را به مسند امور بنشانیم از ثمرات عدم تبعیت از دشمن است.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیه 52 سوره فرقان عدم تبعیت از دشمن را جهاد کبیر دانست و اظهار داشت: جهاد کبیر جهادی قرآنی است که ماهیت آن تبیین است و باید با استدلال و منطق به مصاف دشمن برویم.

 

وی به ویژگی های جهاد کبیر اشاره و خاطرنشان کرد: لوازم این جهاد هوشمندی، اخلاص و گمنامی است و کسانی که مخفیانه در فضای مجازی و دیگر صحنه های نبرد فرهنگی به مبارزه با انحراف و تکفیر می پردازند و دین حق را گسترش می دهند سربازان این جهاد هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان اینکه ما باید در جهاد کبیر با سلاح قرآن و استدلال به مصاف دشمن برویم، افزود: ثمره عدم تبعیت از دشمن تحریم و پادزهر آن اقتصاد مقاومتی است زیرا با مذاکره با دشمن و لبخند زدن به دشمن چیزی درست نخواهد شد.

 

انتخاب آیت الله جنتی به ریاست خبرگان ثمره جهاد کبیر است

وی ثمره دیگر جهاد کبیر را به دست آوردن اقتدار و استقلال در تصمیم عنوان کرد و ابراز داشت: این که امروز ما می توانیم حرف خود را در دنیا بدون هیچ ترسی بزنیم و در انتخابات خود استقلال رأی داشته باشیم و افرادی مانند آیت الله جنتی که بهشتی زمان است را به مسند امور بنشانیم از ثمرات عدم تبعیت از دشمن است.

 

امام جمعه پردیسان در خطبه اول با اشاره به آیات 17 تا 20 سوره سجده خصوصیات مؤمنان را برشمرد و اظهار داشت: اولین خصوصیت مؤمنان که موجب بهشتی شدن آنان می شود سجده در برابر آیات خداوند است و این که خداوند را تسبیح و حمد می کنند.

 

وی تواضع را از دیگر خصوصیات مؤمنان دانست و افزود: تواضع نقطه مقابل استکبار است و نه تنها انسان را کوچک نمی کند بلکه سبب بزرگی انسان و تعالی روح می شود و نمونه بارز آن امام راحل(ره) و جانشین ایشان امام خامنه ای هستند که در اوج اقتدار تواضع و فروتنی خود را از دست ندادند.

 

مؤمن واقعی نسبت به دنیا در تجافی است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که تجافی خصوصیت دیگر مؤمنان است، گفت: تجافی در لغت به حالتی بین نشستن و ایستادن گفته می شود و در اصطلاح به این معنی است که انسان نسبت به دنیا نه باید بی توجه و نه باید دلبسته باشد؛ تجافی مقدمه انقطعاع الی الله است برخلاف تساهل که مقدمه انقطاع من الله است.

 

وی خوف و رجاء را از دیگر خصوصیات مورد اشاره در این آیه دانست و افزود: شخص مؤمن با این که وظایف خود را به درستی انجام میدهد ولی باز هم از درستی عمل و دست خالی خود در روز قیامت ترسان است و به فضل خدا امید دارد.

 

امام جمعه پردیسان آخرین و مهمترین خصوصیت مؤمنان را انفاق در راه خدا عنوان و خاطرنشان کرد: انفاق و گذشتن از مال با عبادت عجین است و هر جا که در دین سخن از نماز است به ذکات هم اشاره شده است زیرا تا انسان از مال دنیا دل نکند و در مقابل نفس خود مقاومت نکند نمی تواند به ایمان کامل برسد./843/پ201/ج1

ارسال نظرات