۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۲۹۱۹۹

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری کارگاه آموزشی «بوسه بر آسمان» در اراک، رونمایی از پوستر جشنواره امام رضا(ع) در استان مرکزی، اجرای مجلس نامه «مدافعان حرم» در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و روزنمایی از تندیس خلبان شهید اسدالله بربری در دلیجان برخی از عناوین اخبار کوتاه استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، کارگاه آموزشی نماز با عنوان «بوسه بر آسمان» با حضور مربیان خواهر و برادر در حوزه نماز آغاز به کار کرد و تا بعدازظهر امروز ادامه دارد.

 

مربیان نماز از شهرستان های اراک، شازند، کمیجان، فراهان، خنداب، آشتیان و تفرش امروز پنجشنبه (6خرداد) در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک حضور دارند و از تدریس استاد حجت الاسلام دارینی و کتاب بوسه بر آسمان (یکصد بحث کوتاه در موضوع نماز ویژه ائمه جماعات مدارس ابتدایی) بهره مند می شوند.

 

مربیان این طرح بعد از جلسات مشورتی با مسؤولان کانون های مساجد استان بر اساس توانمندی های دینی و اعتقادی، هنری، فرهنگی و تجربه کار با نوجوان انتخاب شدند.

  

لازم به ذکر است، کارگاه اموزشی نماز برای مربیان نماز شهرستان های خمین، محلات و دلیجان فردا صبح در خمین و عصر این کارگاه برای مربیان ساوه و زرندیه برگزار می شود.

 

رونمایی از پوستر جشنواره امام رضا(ع) در استان مرکزی

حسن بیگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی ادر مراسم رونمایی از پوستر جشنواره اخلاق و آداب رضوی و پوستر جشن رمضان گفت: از روش های هنری جدید می توان برای تبیین و نهادینه کردن سیره و منش امام رضا(ع) و امام خمینی(ره) بهره برد.

 

حسن بیگی یکی از مشکلات و معضلات جامعه امروز را بحث اخلاق دانست و افزود: درس اخلاق یکی از زیرپایه های اساسی در زندگی است و در تمام سوره های قرآن کریم نیز به چشم می خورد و باید توجه کنیم که چگونه بتوانیم آیات کلام الله وحی را در زندگی پیاده کنیم و این از ضروریات است.

 

وی اظهار کرد: برنامه ها در راستای ترویج فرهنگ رضوی باید مطابق با نیازها و ابزارهای نوین و با عمق و علم بیشتر باشد.اولین ابزاری که در دین اسلام از آن نام برده شده، قلم و اولین فرمان الهی در این دین اقرا به معنای بخوان است.

 

اجرای مجلس نامه «مدافعان حرم» در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

مجلس نامه مدافعان حرم به نویسندگی و کارگردانی مهدی دریایی و تولیدی از واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان مرکزی در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر اجرا خواهد شد.

 

مجلس نامه «مدافعان حرم» با استفاده از زبان و تکنیک های تعزیه به رشادت ها و از خود گذشتگی های شهدای والامقام مدافع حرم می پردازد و در روزهای 30 و 31 اردیبهشت و 1 خرداد ماه در جشنواره فتح خرمشهر اجرا می شود.

 

گفتنی است پیش از این نیز مجلس نامه امیرکبیر توسط همین گروه در حوزه هنری استان مرکزی تولید و در جشنواره های تولیدات حوزه هنری و تئاتر آیینی سنتی اجرا شد.

 

رونمایی از تندیس خلبان شهید اسدالله بربری در دلیجان

آیین رونمایی از تندیس خلبان شهید اسدالله بربری با حضور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی امیر سر تیپ خلبان علیرضا برخور و 40 خلبان نیروی هوایی، استاندار، فرماندار و جمعی از مسئولان استان مرکزی در دلیجان برگزار شد.

 

محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی در این آیین گفت: ایران اسلامی عرصه ایثار و هدف های بزرگ شهیدان است و این سرمایه معنوی عامل اقتدار و عزتمندی نظام همیشه سرافراز است.

 

زمانی قمی افزود: تجلیل از مقام شامخ شهیدان و فرهنگ سازی ایثار و شهادت از راه های مختلف تکلیف همه اقشار جامعه است و ساخت و نصب تندیس شهید بربری در زادگاهش کمترین کاری است که در برابر تفکر والا و منش این دلیرمرد ایران اسلامی انجام شده است./303/842/ب1

ارسال نظرات