۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۲۹۲۱۹
مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان: 

مصونیت از حیله دشمن مهم ترین نتیجه عمل به اقتصاد مقاومتی  است 

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان گفت: مهم ترین نتیجه عمل به اقتصاد مقاومتی این است که ما در مقابل دشمنان مصونیت پیدا می کنیم.
حجت الاسلام زمزم زاده اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی چون از گفتمان رهبری است و حوزه علمیه ثابت کرده است که همیشه پیرو فرمایشات و گفتار ایشان است، بنابراین مانند همیشه و در همه موضوعات بحث اقتصاد مقاومتی همچون امسال که مقام معظم رهبری مطرح کردند به میزان فعالیت خود این بحث را انجام خواهند داد.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: ما نیاز به حوزه ای داریم که نیازهای فکری و پشتوانه های فکری جامعه ما را تبیین کند؛ بنابراین حوزه علمیه در دو جهت گفتمان اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند، یکی در بحث اقتصاد مقاومتی در خود حوزه علمیه، از این رو خود حوزه علمیه یکی از کانون های فرهنگی اجتماعی است که در آن تبادلات  و مسائل مادی جریان دارد، بنابر این این تبادلات باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد.

 

حجت الاسلام زمزم زاده ادامه داد: دوم در خارج از حوزه و برای کل جامعه و کارهای اجتماعی حوزه علمیه باید تبیین کننده و در واقع بیان کننده اصل و حقیقت اقتصاد مقاومتی باشد، حوزه علمیه در این دو جهت اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند.

 

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بر گرفته از قرآن و روایات است و همچنین اقتصاد اسلامی است که در قرآن نمونه های آن را می بینیم؛ از این رو یک فرد مذهبی مکتبی که معتقد به مذهب است نمی تواند از اقتصاد مقاومتی دور باشد و توجه به اقتصاد مقاومتی یعنی توجه به اقتصادی که قرآن و مکتب فرموده است.

 

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی حامی تمام اقشار جامعه است و از اسراف و تبذیر دوری می کند و همه این ها در آموزه های دینی وجود دارد.

 

حجت الاسلام زمزم زاده یادآور شد: مهم ترین نتیجه عمل به اقتصاد مقاومتی این است که ما در مقابل دشمنان مصونیت پیدا می کنیم.

 

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: ما باید دشمن را بشناسیم و به هیچ وجه به دشمن اعتماد نکنیم و خوش بین نباشیم، چون دشمن دست از دشمنی بر نمی دارد./302/972/ب1

ارسال نظرات