۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۷۴۷۷۱
آیت الله اعرافی:

تداوم انقلاب اسلامی مطالبه اصلی ایثارگران است

آیت الله اعرافی گفت: ایثار از مهم‌ترین نشانه های انسانیت است و جامعه ایثارگران خود را پیشگام انقلاب می داند و مطالبه آنها استمرار انقلاب اسلامی و آرمان های آن است.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در اولین همایش ملی تجلیل از اساتید شاهد و ایثارگر حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، ایثار را مهم‌ترین نشانه انسانیت خواند و گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه هایی که انسان را از حیوان جدا می کند، ایثار است.

وی افزود: روح ایثار این است که انسان از خویشتن خویش عبور کرده و بر روی ابعاد مادی و دنیوی پا بگذارد و به آسمان پرواز کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، هم چنین تصریح کرد: به همان اندازه ای که انسان از خود عبور کند و به فرازهای بالاتر نگاه کند، کامل تر می شود و کمال انسان در عبور از این خواسته ها و ایثار کردن است.

وی با بیان ویژگی های ایثار، خاطرنشان کرد: گاهی ایثارگر فردی معمولی است و گاهی این ایثار از جانب سالار شهیدان با آن همه ظرفیت و قابلیت شکل می گیرد و باید گفت هر قدر که انسان ظرفیت و شایستگی بیشتری داشته باشد، ایثار معنای والاتری می یابد.

آیت الله اعرافی با اشاره به ایثار شهید صدر، تأکید کرد: زمانی که پیک صدام نزد این شهید بزرگوار آمد و گفت که اگر 4 شرط را بپذیرید، عالم و مجتهد اول عراق می شوید و تمام کشور برای شماست، ایشان قبول نکردند و کار به جایی رسید که در مرحله آخر این فرد به این شهید بزرگوار گفت؛ اگر تنها اسمی از انقلاب ایران و امام خمینی نیاورید، همه چیز به شما می دهیم وگرنه باید اعدام شوید، این مجتهد بزرگ و عالم نابغه، عبایش را روی دوش انداخت و گفت پس برای اعدام آماده می شوم، و این نشان دهنده ایثار بزرگ این عالم بزرگ است.

وی هم چنین ابراز کرد: اساتیدی که در جوانی تمام هستی خود را داده اند و پای آرمان های انقلاب مانده اند، ایثار بزرگی را انجام داده اند و نفیس ترین و با ارزش ترین موجودی خود را برای خدا و آرمان های بزرگ انقلاب فدا کرده اندکه ما باید این ایثار را قدر بدانیم.

آیت الله اعرافی صدور پیام انقلاب را حاصل جانفشانی و ایثار شهدا و جانبازان دانست و اذعان کرد: اگر امروز می بینیم که امواج انقلاب در عالم منتشر شده است و حضور فرهنگی و فکری ایران اسلامی در تمامی جهان مشاهده می شود، حاصل ایثار و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز در بحرین می بینیم که 3 جوان برازنده و انقلابی شهید می شوند و خون خود را نثار انقلاب می کنند، حتماً آغاز تحول بزرگی خواهد بود و این خون های پاک اثرخود را خواهد گذاشت.

آیت الله اعرافی در پایان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران روحانی، تأکید کرد: ایثار امروز در مسیر ایجاد حوزه ای شاداب، زنده، فعال، تولید کننده فکر و فرهنگ درست و دقیق اسلامی و انقلابی برای جهان اتفاق می افتد./872/پ202/س

ارسال نظرات