۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۹۱۶۶۱
دارالافتای مصر:

تروریست‌ها به پایان راه رسیده‌اند

مرکز دیده بان فتواهای تکفیری دارالافتای مصر خاطر نشان کرد که تروریست‌ها نفس‌های آخرشان را در منطقه کشیده و بیش از پیش ضعیف شدند.
دارالافتای مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری وابسته به دارالافتای مصر تاکید کرد که حادثه انفجار تروریستی کلیسای طنطا و اسکندریه و سایر اقدامات تروریستی پیش از این نشان دهنده آن است که عناصر تروریستی آخرین نفس‌هایشان را می‌کشند.

این مرکز در گزارشی افزود: عملیات تروریستی که عناصر تروریستی انجام می‌دهند نشان از آن دارد که نیروهای امنیتی با موفقیت توانستند سازمان‌های تروریستی را در تنگنا قرار داده تا مجبور به عقب نشینی از مصر و سایر کشورهای اسلامی شوند.

دیده بان فتواهای تکفیری در بخش دیگری از این گزارش آورده است: پس از آنکه گروه‌های تروریستی اقدامات کوچکی را انجام داده تا نتایج آن را ارزیابی کرده و توان و ظرفیت نیروهای امنیتی و سیاسی داخلی و خارجی را بررسی کند، در این طرح با پاسخ قاطع ملت‌های منطقه مواجه شد.

دارالافتا خاطر نشان کرد: با شکست تروریست‌ها نقشه دوم آغاز به کار کرد که همان تشدید موضوعات عقیدتی و نژادی است. حمله به کلیسای برادران مسیحی پیش از آغاز اعیاد دینی مسیحیان سرآغاز نقشه دوم است. تروریست‌ها در ابتدا به کلیسای پطرس در مصر و سپس به کلیسای طنطا و اسکندریه حمله‌ور شدند.

دیده‌بان فتواهای تکفیری با اشاره به موفقیت نیروهای امنیتی در پاکسازی و بازداشت بیشتر عناصر تروریستی اظهار داشت: با وجود شرایط فعلی رشد و گسترش جریان‌های تروریستی در مصر و خارج از مصر با مشکل جدی مواجه شده و اکنون تروریست‌ها تنها به تشکیل گروهک‌های کوچک برای اجرای عملیات انتحاری اکتفا می‌کنند.

این مرکز در پایان با بیان آنکه تروریست‌ها دیگر نخواهند توانست اقداماتی نظیر انفجار کلیسای طنطا و اسکندریه را در سایر مناطق این کشور تجربه کنند، تصریح کرد: دیگر بستر برای پرورش و پذیرش افکار انحرافی و افراطی در مصر وجود ندارد و تروریست‌ها جایی در میان مردم منطقه نداشته و ندارند./981/ب902/ف

ارسال نظرات