۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۹
کد خبر: ۴۹۹۴۱۴
عضو ارشد حزب الله مطرح کرد؛

پرداخت ۵۵۰ میلیارد دلار از سوی عربستان و امارات به آمریکا

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از پرداخت بیش از ۵۵۰ میلیارد دلار از سوی عربستان و امارات به آمریکا خبر داد.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های جمعه منطقه بئرالعبد درباره نشست ریاض که روز یکشنبه با حضور 20 کشور عربی و اسلامی با سخنرانی رییس جمهور آمریکا برگزار می شود، گفت: این نشست مطمئنا برای یاری فلسطین و حمایت از زندانیان اعتصاب کننده فلسطینی در زندان های صهیونیستی برگزار نخواهد شد و به بررسی چگونگی نابودی تروریسم و گروه های تروریستی که خودشان تاسیس کردند نیز پرداخته نمی شود.

وی افزود: نشست ریاض با هدف حمایت از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابله با ایران و سوریه و محور مقاومت و همچنین نفوذ در منطقه صورت می گیرد و می خواهند در مواجهه با محور مقاومت از آمریکا کمک بگیرند.

عضو ارشد حزب الله با اشاره به اینکه حمایت از نظام آل سعود یکی دیگر از اهداف نشست است، تصریح کرد: این نشست درصدد ادامه قدرت آل سعود، حمایت از محمد بن سلمان در مقابله با رقیبان داخلی جهت گرفتن قدرت پس از پدرش و تأکید بر مرجعیت و محوریت نظام سعودی در جهان عرب و اسلام است.

حجت الاسلام دعموش ادامه داد: تنها چیزی که برای آمریکا و رییس جمهور آن اهمیت دارد سیاست کسب درآمد و دریافت صدها میلیارد دلار از عربستان در برابر حمایت از آل سعود و برخی حاکمان عربی است. آمریکا طی دو ماه بیش از 200 میلیارد دلار از عربستان دریافت کرد و هم اکنون خبرهایی از پرداخت 300 میلیارد دلار دیگر شنیده می شود که 100 میلیارد برای خرید سلاح جهت کشتار ملت یمن اختصاص دارد.

وی خاطرنشان ساخت: امارات نیز توافقنامه ای 150 میلیارد دلاری با آمریکا بسته و بر این اساس نزدیک به 550 میلیاد دلار به بودجه آمریکا واریز شده است. به همین دلیل است که ترامپ علنا می گوید با نظام عربستان و سایر دولت های عربی همکاری می کند و در مقابل نیز پول دریافت می کند.

این روحانی لبنانی با تأکید بر اینکه این مسائل هیچ فایده ای برای حاکمان عرب نخواهد داشت، گفت: آنها به همراه آمریکا بیش از 6 سال است که علیه سوریه توطئه کرده و درصدد سرنگونی نظام هستند اما این توطئه شکست خورده و محور مقاومت به دستاوردهای بزرگی در سوریه و عراق دست می یابد. محور مقاومت هیچگاه نظاره گر نخواهد ماند و از نقاط قدرتی برخوردار است که می تواند در برابر نقشه ها و ابزارهای تروریستی در منطقه بایستد./۹۸۰/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات