۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۰۶۹۵۳
تولیت آستان قدس رضوی:

حضور در راهپیمایی روز قدس تداوم عبادات ماه مبارک رمضان است

حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: امروز همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان در برابر ظلمی که به کمک استکبار جهانی و به دست صهیونیست ها بر فلسطینی ها، لبنانی ها و مردم آن سامان صورت گرفته، ایستاده اند.
حجت الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی صبح امروز در جمع زائران بارگاه منور رضوی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس، حضور در راهپیمایی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را در امتداد عبادات مردم در ماه مبارک رمضان قلمداد کرد و گفت: در ادامه بندگی هایی که در شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان انجام شد، مردم عزیز باید برای این مسأله بسیار مهم دنیای اسلام حضوری دشمن شکن داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به روایت نبوی «من أصبح وَ لم یَهتمّ بامورالمسلمین فلیس بمسلِم»، خاطرنشان کرد: اهتمام به امور همه مسلمانان از آموزه های پیامبر اکرم(ص) و نیز از فرمایشات امیرمؤمنان(ع) در وصیت به حسنین(ع) است که فرمودند «کونا للظالم خصماً و للمظلوم عَوناً.» این سخن خطاب به همه کسانی است که وصیت امیرمؤمنان(ع) به دست آن ها می رسد. در سیره و سلوک امیرمؤمنان(ع) و کسانی که می خواهند از ایشان پیروی کنند، باید «ظلم ستیزی» و «دشمن ستیزی» از اصول زندگی قرار گیرد.

وی افزود: ما چگونه می توانیم ضایع شدن حقوق مسلم مردم عزیز فلسطین طی 70 سال را ببینیم؟ امروز همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان در برابر ظلمی که به کمک استکبار جهانی و به دست صهیونیست ها بر فلسطینی ها، لبنانی ها و مردم آن سامان صورت گرفته، ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با ابراز امیدواری نسبت به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: امام بزرگوار(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند که روزهای عبادت و بندگی برای همه مسلمانان است و ما در ماه مبارک رمضان «دگرخواهی» را آموخته ایم. انسان نباید فقط به امور خود توجه داشته باشد و از سایر انسان ها غفلت کند. این دگر خواهی ایجاب می کند که به آزادی قدس شریف به عنوان یکی از اصول مکتب سیاسی امام(ره) توجه کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: امام(ره) از روز اول پیروزی انقلاب مسأله فلسطین را مسأله مهم و اصلی جهان اسلام مطرح کردند اما دشمنان ما در این سال ها تلاش بسیاری انجام دادند تا مسأله قدس مسأله اصلی برای ما نباشد و با راه اندازی جریاناتی مثل القاعده و داعش و سایر گروه های تکفیری، سعی کردند مسأله اصلی دنیای اسلام را به سوی این مسائل تغییر دهند اما نتوانستند.

امروز ما در حالی روز جهانی قدس را برگزار می کنیم که به برکت حضور نیروهای بیدار و آماده جهان اسلام روز به روز شاهد اضمحلال جریان های تکفیری در منطقه و جهان هستیم. با وجود این که ما فقط یک حزب الله را در لبنان داشتیم، دشمنان می خواستند ارتش کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگری از بین ببرند اما امروز به برکت مواضع ظلم ستیزانه ما شاهد شکل گیری حزب الله هایی در سوریه، عراق و یمن هستیم و نیروهای با بصیرت و هوشیار در این کشورها از اسلام دفاع می کنند./820/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات