۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۰۷۱۶۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

طلب عزت از دشمنان قدم گذاشتن در مسیر گمراهی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه طلب کردن عزت از دشمنان قرار گرفتن در مسیر گمراهی است اظهار کرد: خداوند متعال تاکید می‌کند کسانی که عزت را از غیر خدا طلب می‌کنند در مسیر نادرستی قرار دارند چون تمام عزت‌ها از آن خداوند است.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین عصر امروز در نشست سیاسی اساتید قزوین که به مناسبت روز بسیج اساتید در سالن اجتماعات علامه رفیعی قزوین برگزار شد، با اشاره به انطباق ایمان با مبانی قرآن گفت: خداوند متعال در سوره نسا فرموده است ای کسانی که ایمان آورده‌اید ایمان بیاورید یعنی ایمانتان را مورد بررسی قرار داده و ببینید چقدر منطبق با قرآن است اگر کسی دوباره قرآن را بخواند و ایمان آورد مشخص می‌شود منافقان چه کسانی هستند.


وی با اشاره به خصلت منافقان از دیدگاه قرآن افزود: منافقان کسانی هستند که کافران را دوست، رفیق، سرپرست و یاور خود گرفته و به آنها اعتماد می کنند و  با مومنان سر ستیز و جنگ دارند.


نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با بیان اینکه طلب کردن عزت از دشمنان قرار گرفتن در  مسیر گمراهی است اظهار کرد: خداوند متعال تاکید می‌کند کسانی که عزت را از غیر خدا طلب می‌کنند در مسیر نادرستی قرار دارند چون تمام عزت‌ها از آن خداوند است؛ قرآن در ادامه می‌فرماید کافران دلشان نمی‌خواهد هیچ خیری به شما برسد و در مقابل خدا رحمتش را به هر کس بخواهد اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به موضوع نیازمندی کشور به برجام فرهنگی از سوی دولتمردان ابراز کرد: طبق اظهار نظرهای برخی از مسؤولان گفته شده است که ما نیازمند برجام فرهنگی در کشور هستیم مگر معجزه برجام سیاسی چه بود که اکنون نیاز به برجام فرهنگی است این حرف‌ها منطبق با مبانی دینی و قرآنی نبوده و مشرکانه و ملحدانه است.

وی در ادامه با اشاره به تعامل سازنده با سایر کشورها تاکید کرد: در خصوص تعامل با سایر کشورها خداوند متعال ما را نهی نکرده بلکه فرموده ما می‌توانیم با کسانی که با ما نمی‌جنگند و تصمیم ندارد به آب و خاک ما نفوذ کنند تعامل داشته باشیم به آنها نیکی کرده و بر اساس قسط و عدل رفتار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرماید اگر کسانی قصد دارند با شما بجنگند و شما را از خانه هایتان بیرون کنند با آنها بجنگید و هر چه توانایی دارید در مقابل دشمن خود را قوی کنید و اجازه ندهید دشمن به سرزمین‌های شما دست اندازی کند.

وی در پایان گفت: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای رسیدن انسان به تقوای الهی است چرا که شیطان در این ماه در زنجیر و اسارت است دستیابی به تقوا در حقیقت رسیدن به قدرت تشخیصی است که بتوانیم به واسطه آن حق و باطل را از یکدیگر تشخیص داده و میان آنها امتیاز و فرق قائل شویم./873/پ۲۰۲/ج۱

 

ارسال نظرات