۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۵۰۷۹۳۵
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

زمان توبه نصوح برخی حاکمان عرب فرارسیده است

امام جمعه برج البراجنه بیروت، برخی حاکمان عرب را به توبه نصوح و همکاری با جمهوری اسلامی ایران فراخواند.
شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، نسبت به اوضاع کنونی منطقه و کشورهای اسلامی ابراز نگرانی کرد و گفت: این کدام دین و اسلامی است که ادعای پایبندی به آن را داریم اما به درگیری و فتنه انگیزی می پردازیم؟ آیا حضرت محمد(ص) ما را از قتل یکدیگر نهی نکرده است؟ آیا وحدت مورد نظر پیامبر(ص) همین وحدتی است که ما داریم؟

وی افزود: جوامع اسلامی آماج فتنه وجنگ های ویرانگر قرار گرفته است، ملت هایمان به قتل می رسند، فرزندانمان آواره شده اند و هر که می خواهد به راحتی می تواند بر ما مسلط شده و علاوه بر سرقت ثروتهایمان به تخریب و ویرانی و نابودی ما بپردازد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: تروریسمی که در برخی مدارس تأسیس و ثروت هنگفتی در اختیار آن قرار گرفت هم اکنون دامان این کشورها را گرفته و پایه های قدرت این نظام ها را در معرض خطر قرار می دهد. زمان توبه نصوح برخی حاکمان پس از خرابی های عراق و سوریه و یمن فرارسیده است و باید از اقدامات خود به ویژه حمایت از تروریست هایی که به اسرائیل خدمت کرده و به قتل و خونریزی می پردازند، توبه کنند.

حجت الاسلام قبلان ادامه داد: ای پادشاهان و امیران و رییس جمهورها؛ در این روز مبارک تقوای الهی پیشه کرده و نیرنگ را از دل و سرسپردگی را از ذهنتان دور کنید و بار دیگر فریب نخورد. از خواب کنونی بیدار شوید و به تعطیلی مدارس حامی تروریسم و نابودی خاستگاه تروریسم بپردازید و اسلام واقعی را به نمایش بگذارید.

وی همکاری حاکمان عرب با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد و اظهار داشت: در کنار ایران قرار گیرید تا از حمایت آن برخوردار شوید و به صورت یکپارچه در برابر دشمنان امت بایستید. شما در برابر سه گزینه ادامه جنگ و تکفیر، آغاز گفت وگو برای حفظ وضع موجود و تأسیس شراکت اقلیمی برای جلوگیری از فروپاشی قرار دارید./980/ب901/د

ارسال نظرات