۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۱۱۱۴۸
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت پشتیبانی فکری حوزه از نظام اسلامی در مقابل تبلیغات سوء دشمنان

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه امروزه دنیا متفاوت شده است، گفت: رسانه‌ها، ابزار، روش‌ها و وسایل تبلیغات دشمنان علیه نظام اسلامی سرعت و سبقت خاصی گرفته است، بنابراین متناسب با آن باید نظام مقدس جمهوری اسلامی را حمایت کرد.
حوزه انقلابی

حجت‌الاسلام جلال مرادی، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حوزه علمیه در پشتیبانی از مشکلات فکری نظام موفق عمل کرده، اظهار داشت: در رابطه با موفق بودن حوزه نسبت به پشتیبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آنچه که تا به امروز انجام‌ شده است، موفق بوده است.

وی ادامه داد: امروزه دنیا متفاوت شده است به این معنا که رسانه‌ها، ابزار، روش‌ها و وسایل تبلیغات دشمنان علیه نظام اسلامی سرعت و سبقت خاصی را گرفته است، بنابراین متناسب با آن باید نظام مقدس جمهوری اسلامی را حمایت کرد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اظهار داشت: در خیلی از موارد ما افراد جایگزین برای انجام کاری را نداریم، حتی بعضی از مسؤولانی که روحانی هستند جایگزینی برای آن‌ها نداریم این کاستی است که در جامعه وجود دارد، بنابراین بایستی رفع شود.

وی با بیان اینکه با صرف شعار  هیچ‌ چیزی اتفاق نمی‌افتد، اظهار داشت: هدف‌گذاری یک کار عملیاتی را مطالبه می‌کند و در کوتاه‌مدت یا بلندمدت این هدف‌گذاری‌ها باید انجام شود، تنها با شعار دادن و سمینار گرفتن بدون انجام کاری نمی‌توانیم به یک حوزه انقلابی دست‌ یابیم.

رئیس کمیسیون مالی اقتصادی مجمع نمایندگان عنوان کرد: برای رسیدن به یک حوزه انقلابی بایستی برنامه‌هایی که برای تربیت نیروهای انقلابی وجود دارد پی‌ریزی شوند و بایستی در حوزه کادرسازی برای نظام، تلاش فراوان شود؛ در واقع اگر کادرهای ما انقلابی باشند خیلی از مسیر را رفته‌ایم.

حجت‌الاسلام مرادی افزود: برای ایجاد حوزه انقلابی بایستی به‌ جای پذیرش طلاب گزینش طلاب داشته باشیم یا نخبه گزینی کنیم همانند برخی از نهادهای انقلابی که این کار را انجام می‌دهند یعنی از آن هسته بسیجی که وجود دارد، نخبگانش را برای حوزه علمیه گزینش کنیم.

وی ادامه داد: در واقع این نخبگان هستند که می‌توانند به‌ عنوان کادر برای استفاده در نظام انتخاب شوند ولی آن جوانی که پس‌ از بسته شدن همه درها به رویش، به حوزه علمیه پناه آورد نمی‌تواند در این مسیر موفق باشد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه بحث نخبه گزینی قبل از ورود به حوزه به‌ عنوان گزینش باید مدنظر باشد، افزود: بعد از ورود طلبه به حوزه بایستی در کنار دروس حوزوی، تخصصی در یک کار یا درس داشته باشد تا بتواند کارایی بیشتری داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه طلاب پس از ورود به حوزه با توجه به تلاش‌های بسیاری که در خواندن درس‌های حوزوی داشتند ولی تخصص خاصی در یکی از دروس یا کاری ندارند و تعداد افراد این‌ چنینی هم در سطح جامعه کم نیستند.

حجت‌الاسلام مرادی در پایان اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی هدفمند عملیاتی انجام شود، تا برای رسیدن به یک حوزه انقلابی آمادگی بیشتری را داشته باشیم و آنچه که مدنظر رهبر معظم انقلاب است محقق شود./875/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات