۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۱۲۶۶۹
امام جمعه خاش:

مهم ترین هدف هجمه دشمنان علیه شورای نگهبان تضعیف نظام است

حجت الاسلام دهقان به تخریب شورای نگهبان توسط دشمنان داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: هدف آنها ضربه زدن به انقلاب اسلامی و شورای نگهبان و درنتیجه تضعیف نظام اسلامی است.
حجت‌الاسلام دهقان

حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: صیانت از قانون اساسی، اجرای قوانین و نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی، اساس تشکیل شورای نگهبان است؛ به همین دلیل هم  نظارت بر برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری بر عهده این شورا است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان از نهادهای نظارتی جمهوری اسلامی ایران بوده که از ۱۲ عضو تشکیل شده است؛ به گونه ای که کار تطبیق قانون با شرع جزء وظایف شش فقیه و تطبیق با قوانین جمهوری اسلامی بر عهده شش حقوقدان است.

حجت الاسلام دهقان شورای نگهبان را پایه و اساس استحکام نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: شورای نگهبان پیوسته در مسیر اصول اسلامی حرکت کرده و از این طریق سبب استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

امام جمعه خاش به تخریب شورای نگهبان توسط دشمنان داخلی و خارجی اشاره و تصریح کرد: هدف آنها ضربه زدن به انقلاب اسلامی و شورای نگهبان است تا این نهاد انقلابی را از وظایف خود دور‌ کنند، استحکام نظام را از بین برده و فلسفه وجودی آن را زیر سوال ببرند.

وی در پایان آیت الله جنتی را شخصیتی انقلابی، مجاهد و متدین معرفی کرد و افزود: عملکرد صحیح و شجاعانه ایشان سبب شده همواره مورد تأیید رهبر معظم انقلاب باشند و یار امین رهبری در امر نگهبانی از قانون اساسی لقب بگیرند./۸۳۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات