۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۵۱۲۷۲۳
عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

نرسیدن به اهداف حزبی علت هجمه جریان های سیاسی به شورای نگهبان است

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: نرسیدن به اهداف حزبی علت هجمه جریان های سیاسی به شورای نگهبان است.
امام جمعه خوی

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی اظهار کرد: با در نظر گرفتن اینکه نظام اسلامی ما یک نظام مردمی است و کارگزاران آن با نظر مستقیم و غیر مستقیم مردم از طریق انتخابات برگزیده می شوند، مهمترین رسالت شورای نگهبان تعیین صلاحیت های نامزدها و نظارت بر صحت و سلامتی برگزاری انتخابات است و تاکنون با زیبایی تمام این مسؤولیت را انجام داده و در برابر تمامی هجمه ها، توهین ها و فشار های داخلی و خارجی مقاومت کرده است.

وی با اشاره به هجمه های خارجی و داخلی بر شورای نگهبان، اظهار داشت: هجمه های خارجی و برون مرزی به علت زیر سوال بردن اساس نظام جمهوری اسلامی است اما اهداف هجمه های جریان های سیاسی و داخلی به خاطر نرسیدن به اغراض خودشان است که نتوانستند از طریق فشار به شورای نگهبان به آن اهداف برسند.

امام جمعه خوی در ادامه به تبیین مهم ترین دستاوردهای شورای نگهبان و ثمرات نظارت آن پرداخت و گفت: مهم ترین دستاوردهای نظارت شورای نگهبان در طول 37 سال پس از پیروزی انقلاب برگزار شدن صحیح تمامی انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده که تاکنون توانستند با تحمل همه بی مهری ها این انتخابات را با صحت کامل برگزار کنند.

وی برگزاری انتخابات سالم را از بزرگترین افتخارات شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: اگر نظارت شورای نگهبان نبود، قطعا اعمال نفوذها و هجمه ها اتفاق می افتاد که نمونه آن را در نظارت مجلس به انتخابات شوراهای امسال مشاهده کردیم.

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: با توجه به اینکه فقهای محترم شورای نگهبان از طرف رهبر معظم انقلاب تعیین می شوند تاکنون در مقام عمل نشان داده اند تنها هدف آنان عمل به مر قانون است نه چیز دیگر و در برابر شکننده ترین هجمه های داخلی و خارجی ایستادگی کردند.

وی تأکید کرد: آیت الله جنتی نقش بسیار بارز و برجسته ای در شورای نگهبان دارد به طوریکه  این مرد متعهد، انقلابی و فقیه اسلام شناس در برابر تمامی هجمه ها و بی مهری ها مثل کوه ایستادگی کرده است./936/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات