۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۱۲۸۵۷
حجت الاسلام حيدري كاشاني:

تأكيد بر تبعيت از ولايت وجه مشترک وصيتنامه‌ شهدا است

حجت الاسلام حيدري كاشاني گفت: تأكيد بر تبعيت از ولايت وجه مشترک وصيتنامه‌ شهدا است و شهدا تبعيت بي چون و چرا از ولايت را درک و با آن رابطه برقرار کردند.
حجت الاسلام محمد باقر حيدري كاشاني حجت الاسلام محمد باقر حيدري كاشاني حجت الاسلام محمد باقر حيدري كاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدباقر حيدري كاشاني بعد از ظهر امروز در سي و سومين يادواره 27 شهيد روستاي آزران از توابع بخش برزک کاشان كه در حسينيه احمديه اين روستا برگزار شد، با اشاره به اينكه شهدا در تبعيت و بي چون و چرا از ولايت کوتاهي نداشتند، گفت: شهدا راه شهادت را با اتصال به امامت و ولي فقيه که سکانداري جامعه را به عهده دارد حفظ کردند.

وي، وجه مشترک و سفارش شهدا در وصيتنامه‌هاي آنها تبعيت از ولايت فقيه دانست و افزود: شهيد سيد محمدرضا تورجي‌زاده در وصيتنامه‌ خود مي گويد، بچه شيعه در عصر غيبت بايد مثل گل آفتابگردان که فقط به سمت نور خورشيد مي چرخد، به سمت نور آفتاب درخشان ولايت فقيه بچرخد و تبعيت کند.

حجت‌ا‌لاسلام حيدري کاشاني همچنين با بيان اينكه شهدا در بحث ولايت، امامت و زعامت و مرجعيت و رهبري ولي فقيه با احدي معامله نکردند، گفت: شهدا با غيرت و حميت و تعصب فهميدند که در راه ولايت با احدي معامله نکنند و آنها متوجه شدند که در عصر غيبت براي رسيدن به فاستبقوا الخيرات بايد به سرچشمه خيرات يعني ائمه و امام زمان و نايب امام زمان (عج) برسند.

کارشناس برنامه سمت خدا ادامه داد: شهدا حجت شناس و حجت محور شدند و مقام روحاني زعامت ولي فقيه و ارتباط‌اش با امام ز مان(عج) را دريافتند و از همين حجت شناسي و حجت محوري راز فاستبقوالخيرات را کشف کردند و جاودانه شدند.

وی ادامه داد: شهدا با فهم و عمل آيه «فاستبقوا الخيرات» معادله همت، سبقت و سرعت و گذشت از دنيا را حل کردند و با فرار از هوي و هوس دنيا به عالي‌ترين مراتب بهشت يعني جنت ذات رسيدند.

حجت الاسلام حيدري كاشاني بیان کرد: يکي از معادله و راز‌هايي که شهدا به آن پي‌بردند و عمل‌ کردند و ما هنوز به اين معادله وارد نشديم اين است كه کلام خدا را كه مي فرمايد ‹‹اي انسان من تو را فقط براي خودم و خدايي‌شدن خلق‌کردم، تا از هر چيز غير خدا بگذريد›› را فهميدند.

وي، با اشاره به اينکه شهدا با عبور از تمام عوالم خود را به دارالسلام، ذات و لقاي حق رساندند و معادله سرعت يعني «عجلوا بالصلات، حي علي خير العمل و فاستبقوا الخيرات» را فهميدند گفت: اين عجله و شتاب گذشت از دنيا در وجود همه ما است، اما ما آن را خرج وسوسه‌ هاي شيطاني و هواهاي نفساني مي‌کنيم و در گناه و غفلت و دستيابي به ماديات شتاب مي‌کنيم.

كارشناس برنامه سمت خدا همچنين، روح و سرچشمه تمام خيرات در آيه «فاستبقوا الخيرات» با استناد به حديث امام صادق(ع) ولايت اهل بيت(ع) و اطاعت بي چون و چرا از آن دانست و اظهار داشت: شهدا تبعيت بي چون و چرا از ولايت را درک کردند و با آن رابطه برقرارکردند و با مرزباني از اين رابطه هزينه آن را نيز که جان شيرين خود بود دادند.

حجت‌ا‌لاسلام حيدري کاشاني، شهدا را از زمره السابقون السابقون عنوان و خاطرنشان كرد: اين سرعت و سبقت در ما نيز وجود دارد، اما ما آن را با فريب و وسوسه شيطان به غفلت آن را از دست مي دهيم و جامانده از كاروان شهدا مي شويم.

وي افزود: هدف از برگزاري يادواره شهدا نيز کسب استمداد و فهم و عمل به سرعت و سبقتي است که شهدا از دنيا گرفتند و با ولايت و امامت و تبعيت از ولي فقيه به مقام شهادت و آرامش در جنت ذات رسيدند.

حجت‌ا‌لاسلام حيدري کاشاني گفت: فاستبقوا الخيرات و سرعت و سبقت شهد ا يعني شهيد احمد کاظمي، طهماسبي شهيد مدافع حرم، شهيد سيد محمرضا تورجي زاده، شهيد جواد محمدي از درچه اصفهان شهيد مدافع حرم که گفت  درآن دنيا جلو بي حجاب ها را خواهم گرفت و از حق حضرت زهرا نخواهم گذشت و ساير شهدا که پاي ولايت ايستادند و جانشان را در اين راه هزينه کردند.

وي يادآور شد: شهدا تا زمانيکه امام راحل بود از ایشان به عنوان نايب عام حضرت ولي عصر تبعيت محض داشتند و بعد از معمار کبير انقلاب اسلامي نيز از ولايت امام سيد علي خامنه اي تبعيت کردند.

شايان‌ ذکر است، سي و سومين يادواره 27 شهيد روستاي آزران از توابع بخش برزک کاشان و مراسم شهادت امام جعفر صادق عليه‌السلام رييس مکتب جعفري در حسينيه احمديه اين روستا برگزار ‌شد، روستاي آزران از توابع بخش برزک، در ۷۲ کيلومتري جنوب غربي کاشان واقع شده است که در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۲۰ رزمنده از اين روستا به جنگ تحميلي اعزام شدند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات