در نشست فضای مجازی، چالش‌ها و فرصت‌‌ها تبیین شد؛
نشست علمی فضای مجازی، چالش‌‌ها و فرصت‌‌ها با هدف تبیین مزیت‌ها، مأموریت‌ها و نقش حاکمیت، نخبگان و افراد در زمینه فضای مجازی از سوی اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه در قم برگزار شد.
با حضور پژوهشگران المصطفی بررسی شد؛
پژوهشگران پژوهشکده مطالعات منطقه‌ای در نشست بررسی وضعیت مطالعات فرهنگی دینی و تمدنی بین‌المللی المصطفی به تحلیل ابعاد بین المللی فعالیت‌های این مرکز علمی حوزوی پرداختند و بر ضرورت ترسیم الگوی مطالعاتی در این زمینه تأکید کردند.
در نشست اخلاق مهندسی ژنتیک بررسی شد؛
مخالفان با منشأ مبانی کلامی و تصوراتی که از آثار مهندسی ژنتیک دارند، این فعالیت علمی پژوهشی را غیراخلاقی توصیف می‌کنند و معتقدند که این نوع فعالیت‌ها، تغییر مخلوقات خدا، مداخله در آفرینش و تحدی با خداست.
اندیشمندان حوزه و دانشگاه تأکید کردند؛
تأثیرپذیری معماری به سبک ایرانی از آموزه های دینی، نشان می دهد که در کنار آموزه های دینی اسلام در هنر و معماری اسلامی، باید نقش آموزه های تشیع در مقایسه با عموم فرهنگ اسلام را نیز مورد بررسی قرار داد.
دستاورد نظریه فلسفه غیبت بر اساس تکامل تاریخی بشر؛
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) معتقد است که دستاورد نظریه فلسفه غیبت بر اساس تکامل تاریخی بشر، تبیین فلسفه ولایت نیابتی فقهاء از امام غایب در عصر غیبت است که می‌‌تواند با تقریرهای جدید به ادبیات سیاسی عصر غیبت و تحکیم نظریه ولایت فقیه کمک کند.
در گفت‌وگو با مدیران رسانه‌ای مطرح شد؛
سردبیر خبرگزاری تسنیم، مهر و جماران، مدیر مسؤل روزنامه 19دی، دبیر هنر و ادب روزنامه کیهان و سردبیر عکس روزنامه خراسان، بر این عقیده‌اند که حوزه علمیه با مسؤلیت خطیر و بزرگی که دارد، در عرصه رسانه دچار ضعف جدی است.
از سوی استاد تاریخ حوزه علمیه بررسی شد:
حجت الاسلام طائب بسته شدن آب در روز عاشورا را نتیجه سوء استفاده بنی امیه از قتل خلیفه سوم دانست و گفت: امام حسین(ع) و یارانش در روز عاشورا نمایشی از مظلومیت حقیقی در مقابل دیگران از خود ارائه کردند که باعث شد مظلومیت ساخته شده توسط معاویه از یادها برود.
استاد تاریخ حوزه علمیه قم مطرح کرد:
حجت الاسلام و المسلمین طائب با بیان اینکه جامعه در عصر امام حسین(ع) به درجه‌ای از انحطاط رسید که برای رسیدن به دنیا حاضر بودند نوه پیامبر(ص) را بکشند، اظهار داشت: بعد از پیامبر(ص) مسلمین بر سر ریاست با هم درگیر بودند، نمازشان در سفر تجاری قضا می‌‌­شد و فحشا در جامعه رواج پیدا کرد.
حجت الاسلام و المسلمین طائب مطرح کرد:
حجت الاسلام طائب با بیان اینکه پیامبر(ص) برای اصلاح فرهنگ مادی­گرایی، زحمات زیادی کشید گفت: پیامبر (ص) به مردم می فرمود: من مبعوث شده‌ام که خوی اشرافی‌گری را از بین ببرم و به مردم بگویم که دارایی‌های افراد نشانه برتری آنها نیست.
قبلی۳بعدی