آیت‌الله اراکی در نشست تخصصی موضوع‌ شناسی فقه فضای مجازی تبیین کرد؛
بحث فضای مجازی یکی از مباحث مربوط به فقه ارتباطات است. بحث فضای مجازی یکی از فروع فقه ارتباطات است، لذا بسیاری از کلیات فقه ارتباطات بر فقه فضای مجازی نیز منطبق خواهد شد. به همین دلیل اگر بخواهیم فقه جامعی در زمینه فقه فضای مجازی داشته باشیم، باید فقه ارتباطات را تبیین کنیم.
بخش دوم و پایانی/در نشست تخصصی بزرگداشت بانو امین مطرح شد؛
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اجتهاد منظومه‌ای در علوم را به‌صورت یک علم دانست و گفت: این مدل از اجتهاد در فقه و کلام به‌ صورت منظم درآمده است. این در حالی است که در گزاره‌های توصیفی می‌توان خیلی از گزاره‌های استخراج نشده آن را با این مدل از اجتهاد استنباط کرده، به علم اخلاق نسبت داد. بر اساس این تعریف این مدل اجتهادی به مراتب پیشرفته‌تر از استنباط تک‌‌گذاره‌ای است.
بعضی از کسانی که ادعای مرجعیت دارند، از اسلام رحمانی صحبت کرده‌اند. به مجلس شورای اسلامی هم توصیه کرده‌اند: قوانینی در مجلس تصویب کنید که مسئله حقوق زنان را مشخص کند. بعد همین شخص می‌گوید: احکام را به صورتی مطرح کرده‌اند که زن جز با اجازه شوهر، حق بیرون رفتن از خانه را ندارد و با این احکام از مرد یک امیر در خانه درست کرده‌اند!
بخش نخست/در نشست تخصصی بزرگداشت بانو امین مطرح شد؛
رییس جامعه المصطفی العالمیه به تشریح و تعریف اجتهاد تمدن‌ساز پرداخت و گفت: اجتهاد تمدن ساز یعنی اجتهادی که بتواند همه این مراحل را که در اجتهاد مرسوم حوزه‌های دین است را تجربه کند و بتواند پس از این عبور گزاره‌های پایه ساز نظام‌های مختلف دینی باشد.
بخش نخست/نشست تخصصی بررسی اندیشه‌های فلسفی شهید مطهری؛
مشاور عالی مقام معظم رهبری شهید مطهری را یک عالم معلم توصیف کرد و گفت: اشتغالات این معلم انقلاب به فعالیت‌های سخت علمی، باعث نشد که به عنوان یک فسلسوف مبارزات سیاسی را کنار بگذارند.
به همت مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت برگزار می‌شود
سلسله خطابات دینی با موضوع «جبهه مقاومت و بیداری اسلامی» به همت گروه زبان مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت(ره) برگزار می‌شود.
بخش پایانی/در نشست شاخصه‌‌های طلبه انقلابی عنوان شد؛
نویسنده کتاب«سیمای آرمانی طلبه در نگاه مقام معظم رهبری» به تشریح تمدن اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: در تبیین مبنای تمدن اسلامی در عصر حاضر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نقش تعیین کننده و نقش یک جهت دهنده‌ای که از سوی خداوند متعال و به واسطه حضرت صاحب(عج) تکلیف شده است را دارد؛ بنابراین تمسک به این منویات راه فهم دقیق این معارف است.
از سوی مقام معظم رهبری انجام گرفت
امروز شاهد بودیم مقام معظم رهبری همزمان با سالروز شهادت موسی بن جعفر(ع) درس خارج خود را ادامه دادند و پس از درس نیز ذکر مصیبت مناسبی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. این سیره حسنه می‌تواند سرلوحه عمل بقیه اساتید حوزه قرار گرفته و به جای تعطیل کردن دروس به نشانه «عزا»، اعلام همدردی، اعتراض، شادی و... درس خود را برگزار و نکات مدنظر را بیان کنند.
بخش نخست/اصالت شناسی مهدویت پس از قیام عاشورا؛
مدیر پژوهشکده کلام اهل‌بیت(ع) دارالحدیث به تحلیل رفتارهای سیاسی محمد بن حنفیه در رویکرد تشکیل و انتظار دولتی که بتواند اقامه حق کند پرداخت و تصریح کرد: ماجرای محمد بن حنفیه در حمایت از قیام مختار نقش یک اهرم به‌ عنوان رهبری سیاسی برای مشروعیت تشکیل حکومت پس از قیام مختار بود.
قبلی۵بعدی