نشست هم‌اندیشی مدرسان سواد رسانه ای حوزه برگزار می شود
نشست هم‌اندیشی مدرسان سواد رسانه و فضای مجازی به پیشنهاد کارگروه رسانه و فضای مجازی شواری هماهنگی نهادهای عالی حوزوی و مشارکت این نهادها برگزار می‌شود.
چهارمین جشنواره تولیدات رسانه ای ابوذر قم به کار خود پایان داد
با تجلیل از برگزیدگان؛
چهارمین جشنواره تولیدات رسانه ای ابوذر قم با تجلیل از خبرنگاران برتر و با حضور جمعی از مسؤولان لشکری و کشوری به کار خود پایان داد.
یکی از ابعاد ماندگاری قرآن جنبه هنری آن است
مدیر حوزه های علمیه خواهران:
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه یکی از ابعاد ماندگاری قرآن جنبه هنری آن است، گفت: اصرار عجیب قرآن بر تصویرگری روایات و پدیده ها در نوع خود بی نظیر است.
مفاهیم ذهنی در قرآن قابلیت تبدیل شدن به داستان دارند
استاد دانشگاه تربیت مدرس:
پروینی در بررسی امکان تبدیل مفاهیم ذهنی در قرآن به داستان، گفت: خداوند در سراسر قرآن مفاهیم ذهنی فراوانی را در قالب صحنه های هنری و تصویرگرانه بیان کرده است.
قرائت قرآن کریم و تجربه زیباشناختی از منظر نشانه شناسی اصوات و نغمات
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران مطرح کرد؛
اسعدی با اشاره به موضوع قرائت قرآن و تجربه زیباشناختی از منظر نشانه شناسی اصوات، گفت: در این راستا به بررسی دو رکن اصلي نغمات و سبک های اجرایی اصلی می پردازیم.
هرمنوتیک خطاب و خوانش در قرآن کریم
عضو هیأت علمی مدرسه اسلامی هنر بررسی کرد؛
شهدادی با اشاره به ابرمتن بودن قرآن کریم به بررسی هرمنوتیک خطاب و خوانش در قرآن کریم پرداخت و گفت: ابرمتن معنای محجوب است و معنای در حجاب، همواره اشتیاق به آشکارگی دارد.
تأثیرات قرآن کریم بر شکل گیری ساختار هنر خوشنویسی
طلبه پژوهشگر و خوشنویس بررسی کرد؛
حجت الاسلام محمدی‌ پارسا با اشاره به تأثیرات قرآن برشکل گیری هنر خوشنویسی به تبیین نسبت اقلام خوشنویسی با کتابت قرآن و بیان نقش آفرینی متصور از قرآن در هنر اسلامی پرداخت.
امکان تعارض اخلاق و هنر در قرآن کریم بررسی شد
از سوی حجت الاسلام اسلامی اردکانی؛
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به موضوع تعارض هنر و اخلاق در قرآن کریم تأکید کرد که این مسأله به ویژه در داستان آزمون ابراهیم(ع) با چالش هایی رو به رو است.
سازوکار «روایت» در قرآن کریم
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی بررسی کرد؛
عباسی در تبیین ساز و کار روایت در قرآن کریم گفت: ما بر این باوریم که رخدادهای روایت شده در قرآن، درواقع، روایت نیستند بلکه در هر لحظه در حال رخ دادن و اتفاق افتادن هستند.
قبلی۲بعدی