۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۱۹۲

بزرگترین حوزه علمیه غرب کشور در اراک ساخته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار استان مرکزی از ساخت بزرگترین حوزه علمیه غرب کشور در شهر اراک خبر داد.
بزرگترین حوزه علمیه غرب کشور در اراک ساخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا، علی اکبر شعبانی فرد ظهر شنبه با اعلام این خبر در نشست مشترک با ائمه جماعت اراک گفت: بزرگترین حوزه علمیه غرب کشور تحت عنوان حوزه علمیه پیامبر اعظم در زمینی به وسعت 15 هکتار در شرق شهر اراک احداث می شود.

وی با بیان اینکه احداث بزرگترین حوزه علمیه غرب کشور جزو مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان مرکزی است، اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر اردیبهشت ماه امسال آغاز می شود.

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به سابقه دیرینه حوزه های علمیه در شهر اراک افزود: این مرکز با هدف تربیت طلاب حوزوی در اراک احداث و راه اندازی می شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در مبارزه با ناتوی فرهنگی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمنان ایران امروز با راه اندازی جنگ نرم، دین و باورهای دینی جوانان ما را نشانه گرفته اند که روحانیت باید با درک این مهم ضمن ترویج مباحث دینی ارتباط خود را با نسل جوان بیشتر کنند.

مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیت نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت حفظ قداست روحانیت در جامعه گفت: ائمه جماعت در رأس مساجد قرار داشته و تمامی امور مساجد باید تحت مدیریت آنها صورت گیرد./917/د102/ص
ارسال نظرات