۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۲۸
در اصفهان؛

دوره آموزشی غیر حضوری رایحه انتظار در حال اجرا است

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی غیر حضوری رایحه انتظار از سوی بنیاد مهدی موعود‌(عج) اصفهان در حال اجرا است.
حضرت مهدي موعود (عج)
علی بارانی، مدیر امور شعب بنیاد مهدی موعود‌(عج) اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان‌ گفت: دوره آموزشی غیر حضوری رایحه انتظار از پانزدهم فروردین ماه در اصفهان به اجرا در آمده است.

وی با بیان این‌که این دوره با هدف ارتقای معارف مهدویت در سطح جامعه برگزاری می شود، اظهار داشت: این طرح شامل سه سطح آموزشی بوده و در هر سطح 8 موضوع در قالب کتاب، جزوه و لوح فشرده در اختیار مهدی‌پژوهان قرار می گیرد.

بارانی بیان داشت: آزمون این طرح به صورت غیر حضوری و شامل 70 سوال چهار گزینه ای خواهد بود که دانش پژوهان موظفند سه ماه پس از دریافت بسته آموزشی آن را به دفتر بنیاد مهدی موعود (عج) ارسال نمایند.

مدیر داخلی بنیاد مهدی موعود (عج) اصفهان ابراز داشت: در صورتی که دانش پژوهان حداقل به پنجاه سوال از 70سوال پاسخ دهند می توانند جهت نام نویسی در سطح بعدی اقدام کنند.

وی ادامه داد: ضرورت طرح مباحث مهدویت، معرفت امام، امام مهدی (عج) در یک نگاه، انتظار و وظائف منتظران، فلسفه غیبت، ارتباط و ملاقلت با امام زمان(عج)، علائم و شواهد ظهور، آسیب‌شناسی مهدویت هشت سر فصل سطح اول دوره است.

بارانی بیان داتشت: همچنین سرفصل های امام مهدی (عج) در قرآن، فوائد امام غائب، ادله عقلی امامت، ولایت فقیه، حکومت مهدوی، فرق انحرافی، مهدی ستیزی و اماکن منتسب به امام زمان‌(عج) برای سطح دوم این دوره در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای سطح سوم دوره نیز سرفصل‌های سیر ظهور، سیره حضرت مهدی‌(عج)، امام مهدی‌(عج) در روایات، وضعیت شیعه در عصر غیبت، عصمت امام، رجعت، منجی در ادیان و ادعیه منتسب به حضرت در نظر گرفته شده است.

بارانی خاطر‌نشان کرد: طول دوره 4 ماه بوده و حداقل سن 16 سال تمام و تحصیلات حداقل دیپلم برای شرکت کنندگان در این دوره ضروری است./965/پ203/س
ارسال نظرات