۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۲۳۶
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

نخستین همایش مساجد فعال قرآنی کشور آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش کشوری مساجد فعال قرآنی با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در مشهد برگزار شد.
آموزه هاي قرآني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین همایش کشوری مساجد فعال قرآنی شب گذشته با حضور حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی در تالار نور مشهد برگزار شد.

این مراسم با قرائت پیام حضرت آیت الله جوادی آملی توسط حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی آغاز شد و در ادامه حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداختند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی قرآن را بزرگ ترین نعمت خدا به بشر عنوان کرد و گفت: از این رو همانگونه که نماز را اقامه و احترام می کنیم باید با تمام وجود برای اعتلای قرآن تلاش کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه ارتباط با مسجد، قرآن و نماز نهایت حریت و آزادگی است، بیان داشت: مسجد جایی است که هم سعادتمند می شوید و هم مایه نجات بشر خواهید شد.

وی با بیان اینکه طرح تلاوت نور در 25هزار مسجد در کشور اجرا می شود، یادآور شد: امروز علاوه بر مساجد، ادارات، دانشگاه ها و حتی زندان ها نیز در حال اجرای این طرح هستند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی به اجرای طرح تفسیر قطره ای قرآن اشاره کرد و افزود: در مساجد پس از طرح تلاوت نور طرح تفسیر یک آیه از آیات تلاوت شده، اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از شبهاتی که وهابیت علیه شیعه مطرح می کند توجه نکردن به قرآن است، عنوان کرد: وهابیت بیان می کند در مساجد شیعیان آن گونه که به ثقل اصغر توجه می شود به ثقل اکبر یعنی قرآن توجهی نمی شود لذا باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرده و اهتمام بیشتر در این زمینه داشته باشیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تجلیل از فعالان قرآنی را از اهداف این گردهایی دانست و ادامه داد: ارتباط فعالان قرآنی و با یکدیگر و تبادل نظر و آراء آن ها با یکدیگر از دیگر اهداف این همایش به شمار می رود.

سخنرانی حجت الاسلام رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و اجرای ابتهال از دیگر بخش های افتتاحیه نخستین همایش کشوری مساجد فعال قرآنی بود.

گفتنی است، اختتامیه همایش مساجد فعال قرآنی کشور جمعه نهم اردیبهشت ماه با پیام حضرت آیت ‌الله سبحانی برگزار می شود./934/پ201/س

ارسال نظرات