۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۰۳۵۲۳
با صدور بیانیه ای؛

طلاب و دانشجویان قزوین جنایت‌های آشکار در کشورهای اسلامی را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ طلاب و دانشجویان استان قزوین امروز با صدور بیانیه ای جنایت های آشکار در کشورهای اسلامی به ویژه بحرین را محکوم کردند.
سركوب مردم در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و دانشجویان قزوین امروز با صدور بیانیه ای جنایت های آشکار در کشورهای اسلامی به ویژه بحرین را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: به راستی که نور خدا در حال کامل شدن است و هر روز که می‌گذرد موج بیداری اسلامی مرزهای دیگری از تمدن بشری را درمی‌نوردد. کجاست آن پیر جماران و آن رهبر مستضعفان جهان؟!! کجاست که متبلور شدن نهضت جهانی مستضعفین که همانا آرمان آن عزیز سفر کرده بوده است را ببیند؟!! کجاست تا ببیند که چگونه فرزندان روح‌الله در لبنان و غزه، طومار کفار صهیونیست را در هم پیچیدند؟!! کجاست تا ببیند که چگونه جوانان شیعه و سنی در بلاد اسلامی، متحد و یکپارچه با تکبیرهای خود، خواب را برچشم حکام مستبد عرب حرام کرده‌اند.

این بیانیه می افزاید: به راستی که آرمان خمینی کبیر در حال تحقق است و روز به روز نور ایمان در قلوب مؤمنین و آزادگان جهان بیشتر و بیشتر هبوط می‌کند، معادلات جهانی در حال تغییر است و بشریت در انتظار تحولی عظیم، تحولی که برای همیشه بساط ظلم و جور را برخواهد چید و حکومت صالحان را در زمین برپا خواهد کرد. 

پیش از تبیین شرایط حاکم بر منطقه، لازم است یکی از حوادث تلخ دوران دفاع مقدس را مورد بازخوانی تاریخی قرار دهیم چراکه درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در این واقعه تاریخی وجود دارد و ریشه بسیاری از حوادث خونین کنونی در کشورهای خاورمیانه به ویژه بحرین را می‌توان در این واقعه تلخ جست‌وجو کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تابستان داغ 1366 بود، مدتی پس از عملیات پیروزمندانه کربلای پنج، همان عملیاتی که بسیاری از معادلات سیاسی و نظامی منطقه را در آن مقطع حساس از دفاع مقدس به نفع ایران تغییر داد، ارتش بعث عراق به منظور جبران شکست مفتضحانه خود، استراتژی جنگ دریایی را در دستور کار خود قرار داد و به برخی از تأسیسات نفتی و کشتی‌های حامل نفت ایران یورش بُرد، در مقابل نیز نیروهای نظامی و بسیجی به مقابله به مثل پرداختند و کشتی‌های دولت‌های حامی صدام را با قایق‌های تندرو عاشورا و طارق مورد اصابت موشک قرار دادند و بدین ترتیب جنگ نفتکش‌ها آغاز و مسیر صادرات نفت عراق و دولت‌های مرتجع عرب ناامن شد.

در ادامه تصریح شده است: دولت مرتجع کویت که در تمام دوران دفاع مقدس ذره‌ای از نوکری برای صدام دریغ نکرده بود، از آمریکا و شوروی برای اسکورت کاروان نفتکش‌هایش درخواست کمک کرد. آمریکا نیز که دست برتر ایران را در معادلات منطقه یک خطر جدی برای منافع خود تلقی می‌کرد به این درخواست دولت کویت پاسخ مثبت داد و 31 تیر ماه 1366 نخستین کاروان نفتکش‌های کویتی تحت حفاظت سه ناو پیشرفته آمریکایی با تبلیغات رسانه‌ای فراوان رهسپار خلیج‌فارس شدند. در آن هنگام حضرت امام روح‌الله در یک جلسه‌ای، خطاب به برخی مسئولان سیاسی و نظامی کشور فرمودند «اگر جای شما باشم اولین ناوی که برای اسکورت نفتکش‌ها وارد تنگه هرمز می‌شود را می‌زنم» و در ادامه جمله‌ای را بیان داشتند که حاکی از مظلومیت ایشان حتی در میان خواص منتسب به خود بود چراکه فرمودند «بروید هر جور صلاح می‌دانید عمل کنید».

این بیانیه می افزاید: شاید امام (ره) به این دلیل از صدور یک حکم حکومتی به مسئولان امتناع ورزیدند، چون می‌دانستند که برخی از مسئولان کشوری و لشگری وقت، افرادی سُست عنصر و مرعوب هستند و از رویارویی مستقیم با شیطان بزرگ هراس دارند. استدلال ولی فقیه‌مان حضرت روح‌الله که بسیاری از چیزهایی را که ما در آینه نمی‌دیدیم و او در خشت خام می‌دید، در آن مقطع این بود که اگر به ناو آمریکایی حمله کنیم، ممکن است یک درگیری‌ پیش بیاید و ما هم یک آسیبی ببینیم اما آمریکا دیگر هیچگاه به خود جرأت نخواهد داد تا وارد منطقه شود اما اگر پایش به خلیج‌فارس باز شود برای همیشه ماندنی خواهد شد.

پس از بیانات حضرت امام (ره)، این رئیس جمهور محبوب وقت، آقا سید علی خامنه‌ای بود که این اشارت امام (ره) را به روشنی دریافت و طی سخنانی قاطعانه و با صراحتی وصف‌ناشدنی از ضرورت انجام عملیات استشهادی علیه ناوهای آمریکایی سخن به میان آورد. در همین هنگام که ناوگان آمریکایی در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود، تعداد زیادی از نیروهای پاسدار و بسیجی که با یک اشاره مقتدای خود آماده جانفشانی شده بودند در تنگه هرمز مستقر شدند و برای حمله به نخستین ناو آمریکایی آرایش جنگی گرفتند. اما دقایقی قبل از آغاز عملیات، با یک پیغام مشکوک و محرمانه که از بالا رسید، دستور لغو حمله صادر شد.

این بیانیه تأکید می‌کند: ناوگان آمریکایی وارد خلیج‌فارس شد و آن شد که نباید می‌شد، دولت آمریکا در مدت کوتاهی تعداد ناوگان خود را از سه ناو به 24 ناو غول پیکر افزایش داد و پس از آن بزرگ‌ترین پایگاه دریایی منطقه را به عنوان سرفرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین تأسیس کرد، بدین ترتیب پیش‌بینی آن عزیز سفر کرده محقق شد و نیروی دریایی شیطان برای همیشه در منطقه ماندنی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: به راحتی قابل حدس است که چه کسانی از جنگ با شیطان هراس داشتند، همان مسئولان مرعوبی که در آن مقطع در برابر اشاره امام نافرمانی کردند و پای آمریکا را به منطقه باز کردند، همانان در ماجرای فتنه 88 نیز در برابر مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای ایستادند. به راستی هرکجا که بوی تقابل با ولایت به مشام برسد، به تبع آن جامعه اسلامی دچار فاجعه خواهد شد.

این بیانیه می افزاید: امروز، جنبش دانشجویی و دانش‌آموزی، طلاب عدالتخواه و مردم بیدار ایران اسلامی در کنار هم گرد آمده‌ایم و در سوگ کشتار بیرحمانه امت مسلمان به ویژه مردم مظلوم بحرین، خون می‌گرییم. دلهامان آکنده از غم و اندوه و ‌تنفر و انزجار از این کافران قرآن‌سوز و در رأس آنها آل سعود خائن است و با مشت‌های گره کرده ندای حقانیت اسلام و قرآن را به گوش مردم دنیا می‌رسانیم و از پای نخواهیم نشست تا انتقام تمام ظلم‌ها و ستم‌هایی که بر امت اسلام می‌رود را از صهیونیسم فاسق و مستکبران غربی و سران خائن کشورهای عربی بازستانیم و ما نیز همچون کوفیان نیستیم که حسین زمان را تنها و ندای "هل من ناصرش " را بی‌لبیک گذاریم.

در پایان این بیانیه آمده است: همچون گذشته آمادگی خود را برای جهاد در عرصه‌های نظامی، فکری و سیاسی اعلام می‌داریم و با یک اشاره رهبرمان،‌ جان بر کف نهاده و تا آخرین قطره‌ خون از اصول و ارزش‌های اسلامی دفاع خواهیم کرد، چراکه به فرموده آقا حسینی می‌آییم و عاشورا می‌سازیم./950/
د102/س
ارسال نظرات