۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۷۸۳
به همت معاونت آموزش دفتر تبلیغات:

رشته فقه معاملات در قم راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ رشته فقه معاملات به همت معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی در قم راه اندازی می شود.
رحيميان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت الاسلام حسین رحیمیان در مراسم گرامیداشت استاد شهید مطهری و مقام استاد که در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) قم برگزار شد طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌های معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی اظهارداشت: مراکز مختلفی آموزشی طی دوره‌های گذشته در دفتر تبلیغات اسلامی فعالیت داشته‌اند که از جمله آنها مرکز تخصصی تاریخ اسلامی باشد که اخیراً نیز با مجوز شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ،موفق به اخذ مجوز موسسه آموزش عالی امام رضا‌(ع) و راه‌اندازی آن شد که رشته تخصصی تاریخ اسلام هم‌اکنون یکی از رشته‌های آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون رشته‌های متنوعی چون تاریخ اسلام، تاریخ اهل‌بیت‌(ع)، تاریخ تشیع، شیعه‌شناسی و اندیشه معاصر مسلمین در این موسسه فعال بوده و به تربیت دانش پژوه می پردازد.

قائم مقام معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه ابرازداشت: با توجه توسعه این موسسه، در صدد افزایش رشته‌های آن هستیم که در همین راستا در آیند‌ه‌ای نزدیک پنج رشته جدید شامل دانش‌سیاسی، فقه سیاسی، تبلیغ، فقه معاملات و شناخت وهابیت راه‌اندازی می‌‌شود که کارهای مقدماتی آن در حال انجام و یا مطالعه است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون موسسه آموزش عالی امام رضا (ع) دارای دانش‌پژوهان حوزوی بسیار زیادی بوده و بالغ بر 200 استاد در آن مشغول تدریس می‌باشند.

حجت الاسلام رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید مطهری، ابراز داشت: استاد مطهری در زمانی که خلاء فکری در مملکت وجود داشت و هجمه‌های زیادی کشور را فراگرفته بود، به داد نسل جوان رسید.

وی افزود: در شرایطی که هجمه‌های فراوانی جامعه و به خصوص جوانان را تهدید می‌کرد و کسی نبود که آن‌ها را پاسخ دهد، کتاب‌های شهید مطهری به تمام این شبهات پاسخ داد و نیاز نسل جوان را برطرف کرد.

رییس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا‌(ع) یادآور شد: مطهری در نیم قرن اخیر بعد از امام راحل در ایجاد و تثبیت انقلاب نقش مهمی داشت.

وی اذعان داشت: نقش امام در حفظ حوزه و ارتقاء آن بی بدیل است، اما متاسفانه قصه انقلاب، این ابعاد شخصیتی امام راحل و نیز مرحوم مطهری را تحت الشعاع خود قرار داده است.

حجت الاسلام رحیمیان در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر الگوگیری و مطالعه زندگی علمای شیعه، خاطر نشان ساخت: علمای اسلام از مقام بالایی برخوردارند و هر چه به آنها نزدیک‌تر شویم جذابیت، لطافت و اخلاق و جاذبه های انسانی و الهی آنها بیشتر نمایان می‌شود؛ این تفاوت اندیشمندان اسلامی و اندیشمندان غیراسلامی است؛ چرا که اندیشمندان غیراسلامی از دور دارای ابهت هستند، اما وقتی به آنها نزدیک می‌شویم و زندگی خصوصی آنها را مطالعه می کنیم نه تنها جذاب‌ ندارند بلکه گاهی نفرت آور هم هستند. /901/د103/ع

ارسال نظرات