۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۷۱۳
آیت الله شبستری:

فرقه‌های ضاله با هدف انحراف در اعتقادات اصیل دینی‌ ترویج می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در جمع روحانیان طرح هجرت آذربایجان شرقی گفت: فرقه های ضاله با هدف انحراف در اعتقادات اصیل دینی اسلام ناب محمدی تبلیغ و ترویج می‌شود.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، روز گذشته اختتامیه دوره آموزشی آشنایی روحانیان طرح هجرت با فرقه‌های نوظهور که در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز شاهد گسترش فرقه‌های ضاله و عرفان‌های نوظهور در ممالک اسلامی هستیم، به آن علت است که دشمنان خطر جهان شمولی اسلام را احساس کرده اند.

وی با بیان اینکه اصول کاری و تبلیغی فرقه های ضاله از سوی غرب و اتاق های فکر رژیم صهیونیستی هدایت می شود، خاطر نشان کرد: فرقه های ضاله با هدف انحراف در اعتقادات اصیل دینی اسلام ناب محمدی تبلیغ و ترویج می شود.

آیت الله شبستری با اشاره به ظهور فرق انحرافی در نقاط مختلف جهان تصریح کرد: تمامی این فرق یک هدف مشترک از سوی امپراطوری استکبار و استعمار غرب پیگیری می کنند که مقابله با اسلام گرایی یکی از مهم‌ترین اهداف آنهاست.

عضو خبرگان رهبری گسترش فرقه‌های ضاله به ویژه فرقه‌های شیطان ‌پرست و اشاعه فرهنگ غربی میان نوجوانان و جوانان را تهدیدی برای جامعه اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: ‌در چنین شرایطی که جنگ روانی دشمنان بیداد می‌کند، باید روحانیت با احساس مسؤولیت بیشتر در تربیت نسل جوان کوشا باشد.

وی تربیت نسل جوان را مایه سلامت روانی، اخلاقی و پایه‌گذار مقدرات آینده کشور دانست و گفت: نقش روحانیان طرح هجرت در مقابله با افکار ضاله مکاتب انحرافی مهم و حساس به نظر می رسد، رسالت امروز حوزه های علمیه پاسخگویی منطقی و معنوی به اسلام گرایی جوانان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده وهابیت و بهائیت در مناطق مرزی و دور افتاده خاطر نشان کرد: مردم مناطق مرزی به علت واقع شدن در خط مقدم تبلیغات ضد اسلامی استکبار جهانی، بیش از دیگر مناطق نیاز به شناخت حقیقت اسلام و مکتب ناب شیعی دارند.

آیت الله شبستری با اشاره به رسالت خطیر روحانیان طرح هجرت در مناطق روستایی و مرزی افزود: هنوز تعدادی از روستاهای استان فاقد روحانی و خانه عالم هستند که بایستی به فکر مردم محروم این مناطق نیز بود.

گفتنی است، دوره آموزشی آشنایی با فرقه های انحرافی طی دو روز در تالار علامه امینی(ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با حضور دویست روحانی طرح هجرت آذربایجان شرقی برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات