۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۹۳۹

برگزاری ۸۵ عنوان برنامه ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، از برگزاری ۸۵ عنوان برنامه فرهنگی و هنری ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان خبر داد.
فتح خرمشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار حبیب سعیدفر، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، روز گذشته در نشست مطبوعاتی پیرامون برنامه های بزرگداشت سوم خرداد اظهار داشت: در تاریخ هر کشوری قله ها و مقاطع افتخار آمیزی وجود دارد که موجب بالندگی ملت و کشور می شود و جنگ تحمیلی که سال 59 در ایران به وقوع پیوست مملو از این قله های افتخار است از این رو ملت ایران باید به آن ببالد.

وی افزود: در سوم خرداد که روز آزادسازی خرمشهر نامیده شده می توانیم ادعا کنیم به اینکه دشمن تا دندان مسلح که با هدف تصرف خوزستان ظرف 3 روز تا یک هفته به جنگ بر علیه ما آمده بود، در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

سردار سعیدفر تصریح کرد: در این دوران با جانفشانی هایی که از سوی ملت ایران به ویژه مردم خوزستان صورت گرفت، توانستیم دشمن بعثی را از مرزهای بین المللی بیرون کنیم و آزادسازی خرمشهر تکمیل کننده پیروزی حق علیه باطل بود، از این رو باید این روز را پاس بداریم.

وی با اشاره به اینکه ما باید دین خود را به شهدا و کسانی که روزی با ایثار، فداکاری و جانفشانی بهترین ذخیره خود را که فرزندانشان هستند تقدیم کشور کردند، ادا کنیم، اظهار داشت: در این راستا جلسات استانی بزرگداشت سوم خرداد در خوزستان برگزار شده و تنوع و تغییراتی در اجرای برنامه های این روز به چشم می خورد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این تغییرات تعیین کمیته های پنج گانه با مسئولیت برخی ادارات و سازمان هاست که شامل کمیته های فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل ارشاد، عمرانی با مسئولیت معاون عمرانی استاندار، انتظامی و نظامی با مسئولیت سپاه ولی عصر(عج) و ارشد ارتش جنوب، اطلاع رسانی با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و کمیته خدماتی است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد: برنامه های بزرگداشت این روز از (10 اردیبهشت) یعنی روز شروع عملیات بیت المقدس در سال 61 آغاز و تا (3 خرداد) که روز آزادسازی خرمشهر است، ادامه دارد و بیش از 85 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در این ایام برگزار می شود.

وی بیان کرد: برگزاری 12 برنامه فرهنگی هنری در قالب برنامه تئاتر بین المللی مقاومت-ف تح خرمشهر، نمایشگاه های تجسمی و هنری، نمایشگاه کتاب مقاومت و...، اجرای 16 برنامه توسط کمیته نظامی شامل رژه صبحگاه مشترک، اعزام تیم های پزشکی متخصص و عمومی به خرمشهر، جشن پیروزی در سوم خرداد با حضور شبکه 3 سیما، مراسم جشن روز زن، دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری همایش عفاف و حجاب و تجلیل از 2 شهیده با نام های حاجی شاه و محمدی، شب خاطره، همایش بزرگ فاتحان خرمشهر و... از جمله برنامه های این روز است.

وی افتتاح پروژه های عمرانی در خرمشهر، اجرای برنامه های زنده رادیویی و تلویزیونی و پخش مستندهایی از سوم خرداد سال 61 توسط صدا و سیما، ایجاد یادمان بیت المقدس در حسینیه، اجرای خدمات عمرانی در روستای سلمانیه شادگان که محل زدن پل شناور مبدأ عملیات بیت المقدس بود، تکمیل پارک پل خلیج فارس، همایش پیاده روی خانوادگی، اعزام اکیپ های عمومی به مناطق محروم توسط هلال احمر، وصل تلفن هایی که به دلیل بدهی قطع شدند، اجرای مسابقات ورزشی و... را از دیگر برنامه های بزرگداشت سوم خرداد دانست.

سردار سعیدفر کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، اعزام اکیپ های پزشکی و انجام رایگان عمل های جراحی به مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت در اهواز، دزفول، شوش و خرمشهر، تجلیل از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس، افتتاح و تجهیز اورژانس بیمارستان ها و... را نیز از دیگر برنامه های این روز بزرگ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در پایان مراسم اداراتی که بیشترین و کمترین همکاری و عملکرد را داشته باشند، معرفی می شوند، ادامه داد: در این ایام باید از اجرای برنامه های تکراری و موازی کاری پرهیز کرد و برنامه هایی تأثیرگذار انجام دهیم و امیدواریم با برگزاری این برنامه ها بتوانیم گامی مثبت در جهت اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت برداریم./9455/پ202/ص
ارسال نظرات